Rusko vs. AstraZeneca. Po obvinení z krádeže prišlo ospravedlnenie

NETKY.SK • 13 Október 2021, 09:58 • 2 min
Rusko vs. AstraZeneca. Po obvinení z krádeže prišlo ospravedlnenie

LONDÝN - Kauza údajnej krádeže vakcíny AstraZeneca má dohru. Moskva zvíťazila!

Otvoriť časovú os

slovakia

left justify in out

Britský bulvárny denník Daily Express sa ospravedlnil za zverejnenie prevzatého článku, v ktorom tvrdili, že Rusko ukradlo vzorec na vakcínu spoločnosti AstraZeneca a na jeho základe vytvorilo očkovaciu látku Sputnik V. Informoval o tom v stredu ruský spravodajský web Meduza.io.

 

img

 

Pôvodne sa tieto tvrdenia objavili v inom britskom bulvárnom denníku The Sun, ktoré bez uvedenia zdrojov napísal, že britské tajné služby majú dôkazy, že údaje ukradol jeden z Putinových špiónov. Tento článok neskôr prevzalo niekoľko ďalších bulvárnych periodík vrátane denníka Daily Express.

 

Ruský fond priamych investícií (RFPI), ktorý zodpovedá za marketing a predaj vakcíny Sputnik V v zahraničí, vo svojom vyhlásení z 11. októbra označil tvrdenia The Sun za ďalší príklad falošných správ a vysvetlil rozdiel medzi štruktúrou Sputniku V a vakcíny Vaxzevria od spoločnosti AstraZeneca.

 

K téme: Vážne obvinenie! Rusko vraj ukradlo vzorec vakcíny proti COVID-19

 

RFPI konštatoval, že namiesto šírenia falošných správ by mali britské médiá a vládne úrady lepšie chrániť povesť spoločnosti AstraZeneca a jej bezpečnej a účinnej vakcíny, na ktorú v médiách neustále útočia konkurenti tvrdeniami vytrhnutými z kontextu.

 

img

 

 

Daily Express potom článok prevzatý z The Sun stiahol a zverejnil ospravedlnenie spolu s komentárom RFPI. Samotný The Sun sa za svoj článok neospravedlnil, len na konci jeho upravenej verzie na webe doplnil vysvetlenie, že RFPI považuje zverejnené informácie za nepravdivé.

 

Prečítajte si tiež: Rusko krádež vzorca vakcíny Sputnik V odmieta. Britom odporučili návštevu psychológa

 

Na oficiálnom webe vakcíny Sputnik V sa v pondelok večer objavilo vyhlásenie, že niekoľko britských bulvárnych novín bolo nútených ospravedlniť sa za lživé informácie o vakcíne ruskej výroby. "Ide o ďalšie víťazstvo v boji proti negatívnej kampani západných médií proti ruskej vakcíne Sputnik V," píšu vo vyhlásení. Táto kampaň sa podľa vyhlásenia začala na podnet nadnárodných spoločností v rámci ich honby za ziskom a podielom na trhu na úkor zdravia bežných ľudí.

 

img

 

 

Spravodajský web Meduza.io súčasne podotkol, že na stránke Sputnika V nie sú aktuálne informácie o ospravedlneniach iných denníkov - okrem novín Daily Express.

 

Tvrdenia o krádeži vzorca vakcíny vyvolali v Moskve ostré kritické reakcie. Gennadij Oniščenko, poslanec vládnucej strany Jednotné Rusko, ktorý predtým pôsobil ako šéf ruského úradu verejného zdravia a prezidentský poradca, uviedol, že ľudia zapletení do tejto mediálnej kauzy by mali byť prepustení a vyhľadať psychiatrickú pomoc. "Navrhujem, aby poslali novinárov (redakcie) The Sun na psychiatrické vyšetrenie. A zamestnanci (britskej tajnej služby) MI6 by mali byť prepustení, pretože prišli o schopnosť vykonávať svoju prácu," povedal Oniščenko agentúre RIA Novosti.

 

Možno vás zaujmeA je to tu! Rusko testuje nazálnu vakcínu Sputnik V

 

Britské tajné služby hovoria o údajnom hackerskom útoku z ruskej strany voči zahraničným výrobcom vakcín už od minulého roka. 

 

img

 

 

 




twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Lukas Dedik

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies