Maďarsko nebude napriek investíciám regionálnym lídrom vo výrobe áut

NETKY.SK • 30 September 2010, 11:30 • 2 min
Maďarsko nebude napriek investíciám regionálnym lídrom vo výrobe áut

Maďarsko nebude napriek investíciám regionálnym lídrom vo výrobe áut

slovakia

left justify in out

img

Minulý týždeň avizovali dve nemecké automobilky nové investície do automobilového priemyslu v Maďarsku v celkovej výške 1,4 miliardy eur, produkcia vozidiel sa čoskoro zdvojnásobí. Z Maďarska sa však napriek tomu nestane regionálna veľmoc vo výrobe áut, konštatoval dnes maďarský ekonomický týždenník Heti Világgazdaság.
      Podľa periodika do niekoľkých rokov dosiahne výroba automobilov v Maďarsku 400.000 kusov, čo je dvojnásobok produkcie v roku 2009. To však zrejme nebude viac ako na Slovensku, kde už v súčasnosti dosiahli Volkswagen, KIA a PSA spoločne takýto počet. V Česku vyrábajú Volkswagen, Toyota/PSA a Hyundai ročne okolo milióna áut a Skoda patriaca ku koncernu VW chce do desiatich rokov zdvojnásobiť výrobu.
      Výrobcovia, ktorí rátajú s nábehom trhu po hospodárskej kríze, posilňujú svoje pozície aj v maďarských závodoch. V rámci plánu globálneho rozširovania Audi a zmeny štruktúry spoločnosti Opel sa ujdú Maďarsku dve mamutie investície. Audi avizoval investíciu vo výške 900 miliónov eur a Audi 500 miliónov eur.
      Audi chce rozšíriť výrobu do roku 2015 na 1,5 milióna áut ročne z terajších milión. V rámci toho v Györi, kde teraz vyrobia dva milióny motorov a majú menší závod na montáž vozidiel, chcú rozšíriť montáž zo súčasných 30.000 na 125.000 od roku 2013. Počet nových pracovných miest by mal dosiahnuť 1800.
      Rozdielnu koncepciu sleduje Opel, ktorý ešte nedávno bol na pokraji krachu. Nemecká automobilka mieni znížiť výrobu automobilov a chce zvýšiť kapacitu výroby motorov v maďarskom Szentgotthárde. Terajšia kapacita závodu v tomto meste je 460.000 motorov, od konca roku 2012 bude k dispozícii nový závod s kapacitou 500.000 motorov, pôjde o výrobu poháňacích jednotiek najpopulárnejších modelov s objemom 1000-1600 ccm.
      O túto investíciu automobilky Opel, ktorá vytvorí 800 nových pracovných príležitostí, sa uchádzali aj v poľskom meste Tychy a v nemeckom Kaiserslauterne, poznamenáva týždenník.
      O miere štátnej podpory týchto investícií, o ktorých rozhoduje vláda individuálne, maďarský premiér Viktor Orbán pred rozhodnutím vlády povedal iba toľko, že zaostane od doposiaľ zvyčajných. Rezort hospodárstva vo vyhlásení v prípade spoločnosti Opel avizoval, že štátna podpora dosiahne výšku 7,5 miliardy forintov (27,2 milióna eur).
      Maďarská tlačová agentúry MTI takmer pred rokom uviedla, že Európska komisia preveruje zámer štátnej podpory investície Audi v Maďarsku vo výške 15 miliárd forintov, čo zaostáva od podpory Mercedesu vo výške 29,2 miliardy forintov. Mercedes sa v Maďarsku zaviazal vytvoriť 2500 pracovných miest.
      Heti Vilaggazdaság poznamenáva, že časovanie investície Audi je veľmi presné, pretože v roku 2011 sa končia všetky štátne úľavy, ktoré boli poskytnuté tomuto investorovi usadenému v Maďarsku v roku 1993.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
Deň Ústavy o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies