Začína komplexná rekonštrukcia a elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – št. hranica (Marchegg)

NETKY.SK • 1 Marec 2024, 14:25 • 2 min
Začína komplexná rekonštrukcia a elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – št. hranica (Marchegg)

BRATISLAVA - Dielo zahŕňa elektrifikáciu jednokoľajnej železničnej trate v traťovom úseku nachádzajúcom sa medzi Bratislavou a Viedňou vrátane predelektrifikačných úprav a komplexnej rekonštrukcie trate a rekonštrukcie mostov nachádzajúcich sa v úseku jednokoľajnej trate Devínska Nová Ves – št. hranica.

slovakia

left justify in out

Predmetný úsek je dlhý 2381 metrov a stavenisko bolo dnes odovzdané Zhotoviteľovi. Z dôvodu výlukových prác dôjde od 4. marca v úseku k úplnému zastaveniu prevádzky.

Cieľom je zlepšiť cezhraničnú osobnú a nákladnú dopravu medzi Slovenskou republikou a Rakúskou republikou, zvýšiť prevádzkovú rýchlosť trate, skrátiť cestovný čas, dosiahnuť lepšie parametre železničnej trate, zvýšiť frekvenciu spojenia na základe zvýšenej kapacity trate, zrušiť obmedzenia pre dopravu na železničnom moste a znížiť tvorbu emisií CO2 a hluku zavedením elektrickej trate.

Elektrifikácia trate bude environmentálne prínosná a rekonštrukcia infraštruktúry, vzhľadom na jej vysoký vek, je opodstatnená. Realizáciou Diela sa znížia náklady na údržbu, zvýši sa traťová rýchlosť z 80 km/h na 120 km/h, zvýši sa bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy a umožní sa elektrická prevádzka vlakov medzi Bratislavou a Viedňou, a tým sa odstráni environmentálna záťaž.

Popis stavby

členenie stavby:

  • Stavba A - „ŽSR, Devínska Nová Ves - Marchegg, elektrifikácia trate“
  • Stavba B – „Komplexná rekonštrukcia mostného objektu v žkm 37,910 trate št. hr. (Marchegg) – Devínska Nová Ves, TÚ 2805, DÚ 02, št. hr. OBB Devínska Nová Ves“

Predmetom stavby A je elektrifikácia existujúcej jednokoľajnej železničnej trate na území Slovenskej republiky medzi Bratislavou a Viedňou striedavou napäťovou sústavou 25 kV, 50 Hz. Predstavuje vybudovanie trolejového vedenia v traťovom úseku medzi železničnou stanicou Devínska Nová Ves a mostom cez rieku Morava (po št. hranicu SR/RR) ako rozhodujúceho stavebného objektu stavby a iné s tým sú súvisiace stavebné objekty a prevádzkový súbor, ktoré umožnia prevádzku vlakov s elektrickou trakciou medzi Bratislavou a Viedňou.

Predmetom stavby B je komplexná rekonštrukcia mostných objektov trate na pôvodnom zemnom telese na rýchlosť do 120 km/h. Súčasťou budú aj úpravy železničného zvršku a spodku, vonkajšie úpravy jestvujúceho staničného zabezpečovacieho zariadenia 3. kategórie. V rámci stavby dochádza aj k preložkám dotknutých inžinierskych sietí a drobnej úprave miestnych komunikácii.

Miesto uskutočnenia stavebných prác (Slovenská republika): Kraj: Bratislavský, Okres: Bratislava IV, Katastrálne územie: Devínska Nová Ves, Traťový úsek: 2805

Miesto uskutočnenia stavebných prác (Rakúska republika): úsek železničnej trate od štátnej hranice SR/RR pož km 37,650

Zhotoviteľ diela: Združenie PORR, ŽSR – DNV – Marchegg

  • PORR s.r.o., Mlynské Nivy, 821 09 Bratislava – mestská časť Ružinov, SR - vedúci člen združenia
  • PORR a.s., Dubečská 3238/36, Strašnice, 100 00 Praha 10, ČR – člen združenia

Akceptovaná zmluvná hodnota predstavuje čiastku 10 940 261,94 EUR bez DPH a lehota výstavby je do 300 dní od odovzdania prvého staveniska.

Zdroj financovania: Nástroj na prepájanie Európy – dopravná infraštruktúra (Connecting Europe Facility (CEF) – transport sector) a štátny rozpočet.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: ŽSR, Foto: BSK
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies