V Rusku vyrástol futbalový trávnik zo špeciálneho materiálu

NETKY.SK • 23 September 2019, 18:52 • 2 min
V Rusku vyrástol futbalový trávnik zo špeciálneho materiálu

BRATISLAVA – Ruská Soči už nie je známa len tým, že sa tu uskutočnili zimné olympijské hry či MS vo futbale. Od roku 2014 sa tu každoročne jazdí VC Ruska. Mesto sa však preslávilo aj v oblasti ekologického myslenia.

slovakia

left justify in out

Rusom sa ako prvým na svete podarilo prepojiť futbal s eko myslením. Neustále navyšovanie plastového odpadu sa v posledných rokoch vďaka regulám podarilo trochu zastaviť. Aj vďaka spolupráci Ruska a americkej spoločnosti Budweiser sa však prišlo na skvelý nápad, ako použité plasty použiť na výrobu niečoho iného.

 

img

 

MS vo futbale 2018 sa konali práve v Rusku a Soči hostilo tiež niekoľko zápasov. Najpredávanejším nápojom na štadiónoch bolo samozrejme pivo. To sa nalievalo do špeciálnych plastových pohárov, ktoré sa pri hlasnom fandení rozsvietili na červeno.

 

 

Oficiálnym sponzorom MS 2018 bola spoločnosť Budweiser, ktorá prišla na skvelý spôsob, ako použiť vyše 50 000 plastových pohárov zo šampionátu na dobrú vec. V Soči vzniklo vďaka nej futbalové ihrisko, ktorého povrch je tvorený práve z týchto pohárov.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

World Cup beer and cup #worldcup2018 #budweiser #beer #beercollector #ilovebeer #worldcupcup #budweisercup

Príspevok, ktorý zdieľa Luis_Laredo68 (@luislaredo68),

 

Hracia plocha je síce menšia, ako určujú pravidlá, jej rozmery sú 65x42 metrov, no aj napriek tomu sa podarilo vybudovať niečo, čo nemá na svete obdobu. Už samotný názov hovorí za všetko – ReCup aréna Soči. A aby bolo hneď jasné, že sa jedná o niečo výnimočné, farba trávnika je biela, čiary a bránkové konštrukcie zase červené. Význam farieb spočíva v samotnom logu Budweiser, ktoré je tvorené práve týmito dvomi farbami. 

 

img

 

Americká spoločnosť, ktorej pivo sa začalo predávať už v roku 1876 v St. Louis, aj týmto krokom jasne ukázala, že jej ochrana životného prostredia nie je ľahostajná. V stanovisku Budweiseru sa dokonca uvádza, že do roku 2025 bude každá fľaša piva vyrobená za pomoci elektriny z veterných turbín. Svoj cieľ spoločnosť už dokázala naplniť v USA a Veľkej Británii, kde sa pod jej značkou predáva pivo v špecialne označených fľašiach, ktoré boli vyrobené za pomoci elektriny z obnoviteľných zdrojov.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
lukas cief
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies