SaS ponúka hornej Nitre budúcnosť nad zemou, navrhujú JaguarExpres

NETKY.SK • 18 Júl 2017, 11:49 • 2 min
SaS ponúka hornej Nitre budúcnosť nad zemou, navrhujú JaguarExpres

BRATISLAVA - Slovenská vláda nerieši problémy baníkov, ale majiteľov baní. Opozičná strana Sloboda a Solidarita (SaS) ponúka hornej Nitre budúcnosť "nad zemou". Pre zamestnanie baníkov v Nitre SaS navrhuje tzv. Jaguar Expres. Uviedol to dnes na brífingu predseda SaS Richard Sulík za účasti poslancov Národnej rady SR Karla Galeka a Renáty Kaščákovej.

slovakia

left justify in out

"Z peňazí daňových poplatníkov ide rok čo rok približne 100 miliónov eur na dotácie do uhoľných baní. Je to obrovská suma, na ktorú sa musia daňovníci skladať, a v podstate sa živí priemysel, ktorý, ak máme byť úprimní, nemá žiadnu budúcnosť" povedal Sulík.

 

Spomínaných 100 miliónov eur predstavuje podľa Sulíka asi 2200 eur mesačne na každého baníka, pričom ich mzdy sú však len zlomok tejto sumy. "Je tu teda otázka, čo s niekoľko tisíc baníkmi, ak by štátne dotácie prestali a HBP by boli zatvorené," poznamenal.

 

V 70 km vzdialenej Nitre vzniká však podľa slov predsedu SaS nový veľký zamestnávateľ Jaguar Land Rover (JLR), ktorý nemá dostatok zamestnancov.

 

"Baníci, ktorí by sa uvoľnili v Prievidzi, alebo aspoň časť z nich, by mohla pracovať v Nitre. Problémom je však ich doprava. Vlakové spojenie podľa nášho názoru stojí za zamyslenie, preto SaS navrhuje vytvoriť tzv. Jaguar Expres, ktorý by nezastavoval 'v každej dedine', ale dopravil by zamestnancov z hornej Nitry do spoločnosti Jaguar," dodal Sulík.

 

Podľa Galeka, tímlídra SaS pre energetiku, súčasné vlakové spojenie z Prievidze do Nitry trvá priemerne 2 hodiny a má 26 zastávok. "Ak by sme túto trať dokázali zmodernizovať, počet zastávok znížiť na tri alebo štyri preferované a vybudovať popri nich záchytné parkoviská, tak čas prepravy z Prievidze do Jaguaru v Nitre vieme dostať pod jednu hodinu," povedal.

 

Tzv. Jaguar Expres nemusí byť podľa Galeka len doménou štátneho vlakového osobného prepravcu. "SaS preto navrhuje, aby si štátna železničná spoločnosť sadla za jeden stôl spolu so spoločnosťou Jaguar a spolu aby upravili grafikon pre dopravu ľudí z hornej Nitry. Mali by tak urobiť už dnes, aby ľudia dostali šancu pracovať v nitrianskej fabrike," doplnil Galek.

 

Podľa Kaščákovej informácií vládne medzi baníkmi na hornej Nitre neistota, pretože nevedia, aká je ich budúcnosť. Uzatvorením baní región podľa nej neutrpí, rušenie baní je, naopak, pre región príležitosťou. "Budúcnosť tohto regiónu nie je v baníctve, ale nad zemou," dodala Kaščáková, ktorá je kandidátkou SaS na predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja.

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Jozef Botos
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies