Packeta sa pripravuje na Vianoce. Nabrala stovky nových kuriérov a skladníkov. Očakáva, že počet doručených zásielok stúpne až o 310 %

NETKY.SK • 21 November 2023, 17:00 • 2 min
Packeta sa pripravuje na Vianoce. Nabrala stovky nových kuriérov a skladníkov. Očakáva, že počet doručených zásielok stúpne až o 310 %

BRATISLAVA - Vianoce budú pre e-shopy a kuriérske spoločnosti najťažším obdobím v roku. Počty zásielok narastú až na trojnásobok. Packeta očakáva, že môže padnúť aj vlaňajší rekord, keď v jeden z posledných dní pred Vianocami doručila až 280-tisíc zásielok za 24 hodín. Aby všetky darčeky ľuďom stihli prísť do Štedrého dňa, Packeta navýšila počet svojich skladníkov až o 75 %. Nezastavia sa ani kuriéri, niektorí na výdajné miesta a do Z-BOXov rozvezú až 1 200 zásielok za jediný deň. Partnerské e-shopy a ich zákazníci budú ťažiť z toho, že Packeta sa o svoju sieť výdajných boxov nedelí s inými doručovacími službami. Celá ich kapacita tak bude k dispozícii, aby zvládla výrazne vyššie množstvo zásielok.

slovakia

left justify in out

„Do Vianoc nám ostáva menej než dva mesiace a už dnes cítime, že počet zásielok v preprave postupne narastá. Už teraz tak vieme predpovedať, že v utorok 12. decembra budeme mať v preprave až o 310 % viac zásielok, než je bežný priemer počas roka. Napriek tomu sme sa na krízový scenár dostatočne pripravili a vianočné darčeky doručíme pred Štedrým dňom aj pre posledných oneskorencov,“ hovorí Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packeta Slovakia.

 

Do skladov Packety tak v týchto dňoch prichádza oveľa viac brigádnikov, ktorí zabezpečia triedenie vianočných zásielok. Kým počas roka tvoria len približne tretinu všetkých zamestnancov, pred sviatkami je ich až 70 %. Rovnako tak sa zvýši počet kuriérov doručujúcich na výdajné miesta, do Z-BOXov, ale aj na domáce adresy. Tí počas sviatkov doručia aj dvojnásobne viac zásielok než počas zvyšku roka. Paradoxne, počet kilometrov, ktoré najazdia, sa nijako výrazne nemení a stále je to menej ako 150 kilometrov. Adresy zákazníkov sú totiž blízko seba a kuriér väčšinu času čaká, kým si zákazník po zásielku príde pred dom.

 

Packeta na svoje výdajné miesta a do Z-BOXov doručuje až 98 % zásielok už na druhý deň od ich vyskladnenia e-shopom a prevzatia do prepravy. Doručovacie služby sa však na nápor zásielok musia zodpovedne pripraviť. „S prípravou na predvianočnú sezónu sme začali už prakticky na konci tej minulej. Výhodou Packety je fakt, že prostredníctvom dát dokážeme presne odhadnúť, koľko zásielok budeme mať a kedy presne príde najväčšia špička. Prostredníctvom pokročilých heat máp zas dokážeme identifikovať najlepšie miesta pre naše Z-BOXy, ktoré sa tešia čoraz väčšej obľube. Už počas roka sme tak dokázali v niektorých lokalitách postaviť nové a pri tých najvyťaženejších aj navýšiť kapacitu pridaním ďalších stĺpcov so schránkami,“ dodáva riaditeľ Jančo.

 

Všetky Z-BOXy sú plne k dispozícii pre vianočné darčeky

Packeta disponuje najširšou sieťou približne 1 300 výdajných miest a 1 700 Z-BOXov, ktoré sú v pešej dostupnosti pre väčšinu obyvateľov. V prípade Z-BOXov navyše dokáže zákazníkom plne garantovať 100 % ich kapacity.

„Našou výhodou je, že kapacitu našich výdajných boxov nemusíme zdieľať so žiadnou inou doručovacou službou. V prípade konkurenčných dopravcov sa stáva, že si prevádzkovateľ boxu v najvyťaženejšom období v roku alokuje väčšiu časť ich kapacity. Partnerská doručovacia služba tak zrazu môže využiť len menší počet schránok a zákazníkom sa veľmi často stáva, že je box plný a zásielka mešká. A to, že vám darček nepríde do 24. decembra, je asi to najhoršie, čo sa môže stať,“ vysvetľuje výkonný riaditeľ Packety.

Ak je box plný, môžete si zásielku nechať presunúť inam

Packeta umožňuje v prípade naplnenia kapacity Z-BOXu presmerovanie zásielky na ľubovoľné výdajné miesto podľa vlastného výberu. „Veľmi dobre si uvedomujeme, že spokojnosť zákazníka s doručovaním sa veľmi rýchlo dokáže premietnuť aj do spokojnosti so samotným e-shopom. Na Vianoce sme sa tak pripravovali nielen kvôli našim zákazníkom, ale aj kvôli zachovaniu maximálnej kvality služieb voči našim partnerským e-shopom,“ uzatvára Jančo.

 

Aby služba predišla problémom a zaručila, že sa objednané darčeky dostanú naozaj ku každému včas, od 1. novembra zaviedla už tradičné sezónne skrátenie doby uloženia na výdajných miestach. Počas vianočnej sezóny si tu bude môcť zákazník zásielku vybrať do 5 dní, počas ktorých je prevádzka otvorená. V prípade Z-BOXov sa doba uloženia nemení, štatistiky totiž ukazujú, že zákazníci si balíky zo schránok v blízkosti domu či práce vyberajú väčšinou už v deň ich doručenia. Ak by to predsa len nestíhali, môžu využiť službu zdieľania zásielky s inou osobou cez mobilnú aplikáciu Packeta. Vďaka nej im balíček bude môcť vybrať niekto z rodiny alebo blízkych.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: Paketa, Foto: Paketa
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies