Vzrušujúca cesta do minulosti Rímskej ríše na území dnešného Slovenska: Vezme vás tam nová slovenská digitálna hra Heritage Quest AR

NETKY.SK • 3 Jún 2024, 10:46 • 2 min
Vzrušujúca cesta do minulosti Rímskej ríše na území dnešného Slovenska: Vezme vás tam nová slovenská digitálna hra Heritage Quest AR

BRATISLAVA - Hra Heritage Quest AR prepojila moderné technológie rozšírenej reality so školským prostredím a vytvára pre učiteľov príležitosť spraviť z hodín dejepisu nezabudnuteľný zážitok.

slovakia

left justify in out

Heritage Quest AR ukazuje, ako vhodne navrhnutá digitálna hra môže zvýšiť motiváciu detí a žiakov spoznávať dejiny, rozširovať si vedomosti a budovať ich čitateľské zručnosti.

Príbeh hry sa odohráva v realisticky zobrazenej Ville rustica neďaleko starobylého vojenského tábora Gerulata na území dnešného Slovenska. Deti očami 12-ročného Felixa spoznajú bežný život rímskej rodiny a ostatných obyvateľov žijúcich na území impéria a blízko jeho hraníc. „Heritage Quest AR je príbehová vzdelávacia hra, vďaka ktorej ožije svet 2. storočia priamo pred očami detí a umožní im vnímať archeologické nálezy úplne nový spôsobom pomocou rozšírenej reality,“ hovorí Veronika Golianová z Impact Games, producentka hry.

„Tešíme sa, že v spolupráci s odborníkmi a pamiatkovými inštitúciami sa nám podarilo vytvoriť ďalšiu vzdelávaciu hru, ktorá prináša do škôl radosť z poznávania a približuje hravou a zážitkovou formou kultúrnu pamiatku Dunajský limes zapísanú v zozname UNESCO,“ dodáva Golianová.

Hra je vhodná pre žiakov 2. stupňa základných škôlstredné školy ako pomôcka na hodiny dejepisu, ale zaujme všetkých milovníkov histórie. Zadarmo si ju môžete stiahnuť na vzdelávacej platforme www.gamifactory.eu. Na vyučovaní môžu učitelia využiť aj metodiku s doplnkovými aktivitami, ktorú tvorcovia hry pripravili v spolupráci s učiteľmi z praxe.

„Digitálna hra mi pomohla vtiahnuť deti do obdobia Rímskej ríše a ukázať im bežný život vtedajších ľudí. Prostredníctvom digitálneho múzea mali žiaci možnosť spoznať predmety dennej spotreby a pochopiť ich praktický význam. Páči sa mi množstvo námetov na diskusiu a bádanie, ktoré hra ponúka,“ priblížila svoje skúsenosti s využitím hry na vyučovaní Kristína Grófová, učiteľka zo Základnej školy s materskou školou Veľký Kýr, ktorá spolupracovala aj na príprave sprievodnej metodiky.

Hra vznikla v spolupráci s Ústavom etnológie a sociálnej antropológie SAV, Slovenskou komisiou UNESCO, Archeologickým múzeum SNM, Margarétou Musilovou z Mestského ústavu pre ochranu pamiatok v Bratislave a Múzeom mesta Bratislava.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: Gamifactory / Impact Games, Foto: Gamifactory
Netky
Deň Ústavy o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies