Prvý plne elektrický model od automobilky Volvo slávi veľké predajné úspechy. Záujem o neho prejavili desaťtisíce spotrebiteľov, pričom spoločnosť dostala niekoľko tisíc záväzných objednávok ešte pred formálnym začatím predaja.
Počiatočný príval objednávok potvrdzuje značný záujem o modelovú radu Recharge, do ktorej automobilka Volvo zaraďuje všetky svoje plne elektrické a plug-in hybridné vozidlá. Spoločnosť sa usiluje o to, aby v roku 2025 polovicu všetkých jej predaných vozidiel tvorili plne elektrické automobily a zvyšok vozidlá s hybridným pohonom.
Trvalý nárast
V roku 2019 predala spoločnosť Volvo Cars takmer 46 000 plug-in hybridných vozidiel, čo v medziročnom porovnaní s rokom 2018 predstavuje zvýšenie o 23% a zároveň sa jedná o viac ako dvojnásobnú hodnotu oproti roku 2017.
V priebehu štvrtého kvartálu roku 2019 zaujímali plug-in hybridy viac ako 20%-ný podiel z celkového počtu vozidiel Volvo predaných v Európe.
Okrem toho spoločnosť zaznamenáva tiež silný a trvalý nárast s ohľadom na využívanie on-line konfigurátora pre vozidlá radu Recharge. V poslednom štvrťroku 2019 tvorili tieto konfigurácie v regióne EMEA okolo jednej tretiny všetkých uskutočnených konfigurácií.
Volvo XC40 Recharge P8: a promising order book for the Swedish electric car https://t.co/d2lRGAPotE pic.twitter.com/GlYNYHgl4G
— Web24 News (@Web24News) January 25, 2020
Míľnik pre automobilku
Ako plne elektrický variant úspešne predávaného SUV XC40 - ktoré sa stalo prvým vozidlom Volvo, ktoré vyhralo prestížne ocenenie Európske auto roka - je Volvo XC40 Recharge P8 postavené na kompaktnej modulárnej platforme CMA.
Tá predstavuje vyspelú automobilovú architektúru, na ktorej vývoji automobilka spolupracovala v rámci skupiny Geely Group.
Volvo XC40 Recharge P8 s pohonom všetkých kolies ponúka na jedno nabitie dojazd viac ako 400 km (WLTP) a výkon 408 koní.
Pri využití systému pre rýchle nabíjanie je možné akumulátor vozidla dobiť na 80% jeho kapacity počas 40 minút. Tento "zakladateľ" rodiny plne elektrických vozidiel Volvo predstavuje pre automobilku skutočný míľnik, pretože sa jedná nielen o prvý čisto elektrický automobil značky, ale aj o prvý model Volvo vybavený zbrusu novým infotainmentom, riadeným operačným systémom Android spoločnosti Google.
The Fully Electric Volvo XC40 Recharge P8 AWD is Now Open for Pre-Orders https://t.co/frFdi8cJBF pic.twitter.com/YyTAg0jApJ
— AutoRepairTech 👨🔧👩🔧🧰 (@AutoRepairTechs) January 27, 2020
Personalizovaný automobil
Ten urobí na zákazníkov dojem bezprecedentnou úrovňou personalizácie, ešte vyššou intuitívnosťou a integrovanou technológiou Google, s ktorou sa spája celý rad rozmanitých služieb, ako sú Google Asistent, Mapy Google a obchod Google Play.
Volvo XC40 Recharge P8 zaujme aj faktom, že možno väčšinu jeho softvéru a operačný systém aktualizovať na diaľku (vzduchom). Hoci inžinieri automobilky Volvo Cars vychádzali zo stavby mimoriadne bezpečného Volva XC40, museli kompletne zmeniť konštrukciu a posilniť jej štruktúru tak, aby došlo k vykompenzovaniu absencie spaľovacieho motora a súčasne zabezpečiť rovnakú úroveň bezpečnosti ako v iných vozidlách Volvo.
Akumulátor je chránený bezpečnostnou klietkou, ktorá je integrovaná v strednej časti podvozku. Umiestnenie akumulátora v podlahe vozidla súčasne znižuje ťažisko vozidla, čo okrem iného znamená aj lepšiu ochranu pred prevrátením.
Presentazione stampa #volvoxc40 Recharge full electric.
— ecomotorinews.it (@ecomotorinews) January 24, 2020
La XC40 Recharge P8 con trazione integrale garantisce un’autonomia di percorrenza di oltre 400 km con un’unica ricarica (in base alla procedura di omologazione WLTP) e sviluppa una potenza di 408 CV. pic.twitter.com/fF2i56WgxD
Dostatok miesta pre všetko
Vzhľadom k inovatívnemu prístupu všestrannej funkčnosti má posádka vozidla k dispozícii veľa miest pre uloženie rôznych vecí.
Mimo batožinového priestoru a vreciek vo dverách sú tu napríklad aj úložné miesta pod sedadlami. Pretože vozidlo nie je vybavené spaľovacím motorom, ponúka dokonca ešte viac úložného priestoru než štandardné Volvo XC40. Konkrétne sa jedná o tzv. predný kufor pod kapotou.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies