Ovocie pre lepší spánok

NETKY.SK • 24 November 2023, 10:05 • 2 min
Ovocie pre lepší spánok

Ako si vybrať lahodné ovocie a prebudiť sa s novou energiou

slovakia

left justify in out

Štúdie potvrdzujú, že výber správnych potravín môže mať výrazný vplyv na náš spánok. Ak si želáte odpočívať lepšie a prebudiť sa s novou energiou, môžete začať u stánku s ovocím. Niektoré druhy ovocia obsahujú látky, ktoré môžu podporiť zdravý spánok a vytvoriť ideálne podmienky na nočný odpočinok.
1. Kiwi – Malé ovocie s veľkými účinkami
Kiwi je malé, ale pôsobí veľké zázraky, pokiaľ ide o spánok. Obsahuje vysoké množstvo vitamínu C a antioxidantov, ale najviac ho vynikajúco robí jeho obsah serotonínu. Serotonín je látka, ktorá napomáha regulovať náš biologický rytmus a zabezpečuje, aby sme sa ľahšie uvoľnili do zdravého spánku.
2. Banány – Prírodný relaxant
Banány nie sú len výbornou voľbou pre rannú energiu, ale aj pre pokojný spánok. Obsahujú horčík a draslík, dva minerály, ktoré pomáhajú svalom uvoľniť sa a zmierniť stres. Navyše banány obsahujú aminokyselinu tryptofán, ktorá sa premieňa na serotonín a melatonín, hormóny zodpovedné za reguláciu spánku.
3. Jahody – Bojovníci proti nespavosti
Jahody nie sú len osviežujúce a lahodné, ale obsahujú aj veľké množstvo vitamínu C a antioxidantov. Tieto látky pomáhajú bojovať proti stresu a úzkosti, čím zlepšujú kvalitu spánku. Navyše, jahody obsahujú prírodné cukry, ktoré môžu poskytnúť telu potrebnú energiu cez deň a zabezpečiť pokojný spánok v noci.
4. Ananás – Exotický spánkový pomocník
Ananás nie je len osviežujúce ovocie s výraznou chuťou, ale aj zdroj tryptofánu. Táto aminokyselina je kľúčová pri tvorbe neurotransmiterov, ktoré pomáhajú regulovať spánok. Okrem toho ananás obsahuje enzým bromelaín, ktorý pomáha v trávení a zabezpečuje pohodlný spánok bez nepokojných nočných tráviacich problémov.
5. Cherimoya – Ovocie šťastia
Cherimoya, známa aj ako "ovocie šťastia", nie je len výnimočne chutná, ale môže vám tiež pomôcť dosiahnuť hlboký spánok. Obsahuje vitamín B6, ktorý je kľúčový pre tvorbu melatonínu, hormónu, ktorý reguluje náš spánkový cyklus.
Pri výbere ovocia pre podporu spánku je dôležité pamätať na rovnováhu a variabilitu. Zahrňte tieto ovocné lahôdky do vášho jedálnička a pripravte sa na pokojné noci a svieže rána plné energie. Spánok nikdy nebol chutnejší!



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Monika
Zdroj: redakcia, Foto: pixabay

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies