BRATISLAVA - November, vo svete známy aj ako mesiac boja proti rakovine, sa mení na Movember. Kampaň Movember siaha až do roku 2003.
Začalo to vtedy keď sa dvaja kamoši rozhodli zájsť na pivo. Téma vracajúcich sa módnych trendov ich zaviedla k vtipnej myšlienke – oživiť zašlú slávu kedysi populárnych fúzov. O pár dní neskôr sa rozhodli dať celej veci hlbší význam. Inšpirovali sa kamarátovou mamou, ktorá získavala peniaze na boj proti rakovine pľúc, a tak vznikla kampaň za mužské zdravie a prevenciu rakoviny prostaty. Podarilo sa im nájsť 30 chlapov, ktorí ich výzvu prijali – 10 dolárov a k tomu si nechať narásť fúzy.
Entuziazmus, s akým do toho všetci išli, ich nakopol k tomu, aby dali svojej kampani patričnú formalitu. A to sa aj podarilo. Odvtedy, každým rokom narastá vo svete povedomie o Movembri a s ním aj o rakovine prostaty. Oficiálne kampane dnes prebiehajú v 21 krajinách po celom svete.
Rakovina prostaty patrí u mužov medzi najviac rozšírené nádorové ochorenia zhubného charakteru. U nás ide dokonca o druhú najčastejšiu príčinu úmrtia mužov. Pri včasnej diagnostike sa dá vyliečiť až 95 % prípadov. Preto by mali muži hodiť na pravidelné prehliadky.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies