VARÍN - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali na druhej staničnej koľaji v železničnej stanici Varín súvislú výmenu podvalov, ktorá potrvá nepretržite do 15. apríla 2015. Dôvodom je zlepšenie stavu železničnej infraštruktúry. TASR o tom informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Súvislá výmena podvalov na takmer 800-metrovom úseku je podľa nej nevyhnutná pre zaistenie požadovanej kvality geometrickej polohy koľaje. "Počas nepretržitej dvanásťdňovej výluky je naplánovaná výmena 1488 pôvodných drevených podvalov za betónové. Zároveň dôjde k smerovej a výškovej úprave geometrickej polohy koľaje a úprave štrkového lôžka," uviedla hovorkyňa ŽSR.
Doplnila, že ŽSR menia podvaly vlastnými personálnymi kapacitami s využitím mechanizácie z externého prostredia – 'dvojcestného' stroja typu Atlas s nadstavbou na výmenu podvalov. Práce hradia ŽSR z vlastných zdrojov, s predpokladanými finančnými nákladmi vo výške 10.000 eur.
Pre zvýšenie priepustnosti vlakovej dopravy na trati Vrútky – Žilina je vlaková doprava v smere od Vrútok vedená variantnou vlakovou cestou po spojovacej koľaji cez železničnú stanicu Žilina-Teplička.
"Toto opatrenie sa netýka vlakov osobnej dopravy, ktoré zastavujú v železničnej stanici Varín. ŽSR žiadajú cestujúcu verejnosť o trpezlivosť a pochopenie v súvislosti s obmedzeniami v železničnej doprave, ku ktorým môže dochádzať v dôsledku výlukovej činnosti vo Varíne," dodala Pavliková.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies