BRATISLAVA - Zaujímavý je hlavne trend výrazného nárastu obľúbenosti domácich značiek smartfónov.
Predaj smartfónov v ázijsko-pacifickom regióne v druhom kvartáli roka prudko rástol, výrobcovia tu na trh dodali až 119 mil. zariadení. Podľa údajov zverejnených analytickou spoločnosťou IDC tak v porovnaní s druhým štvrťrokom minulého roka ide až o 75-percentný nárast. Zaujímavý je však hlavne trend výrazného nárastu obľúbenosti domácich značiek smartfónov.
Kým Samsung s podielom 24 % naďalej velí trhu v spomínanom regióne, z prvej päťky najpredávanejších značiek úplne vypadol technologický gigant Apple, ktorý si drží len šesťpercentný podiel na trhu. Naopak, posilnili veľkí medzinárodní hráči z Číny, ako napríklad Huawei či ZTE. Najvýraznejšie nárasty však zaznamenali relatívne malí výrobcovia, ktorí oproti roku druhému kvartálu vlaňajška posilnili o 20 % na 38-percentný podiel na trhu. V druhom štvrťroku 2011 pritom dosiahli spolu len sedempercentný trhový podiel.
IDC v ázijsko-pacifickom regióne eviduje minimálne 60 takýchto malých hráčov, ktorí medzi sebou navzájom súperia v kategórii smartfónov do 200, niekedy dokonca len do 50 USD. Veľké množstvo z nich pritom na trhu pôsobí už dlhší čas, teraz len začali naplno využívať existujúce distribučné kanály, ktoré im zostali po čoraz viac slabnúcom predaji klasických mobilných telefónov bez operačného systému. Podľa IDC sú tak niektorí z týchto výrobcov potenciálnymi vychádzajúcimi hviezdami, o ktorých by sme v budúcnosti ešte mohli počuť viac.
(1 EUR = 1,3323 USD)
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies