Rebríček najhodnotnejších značiek na svete vedie Apple, druhý je Google

NETKY.SK • 21 Máj 2013, 11:50 • 2 min
Rebríček najhodnotnejších značiek na svete vedie Apple, druhý je Google

BRATISLAVA - Spoločnosť Apple si udržala pozíciu najhodnotnejšej značky na svete, a to aj napriek negatívnemu sentimentu investorov a poklesu cien akcií.

slovakia

left justify in out

"Index rastu poklesol a absolútna hodnota sa zvýšila oproti minulému roku o 1 %," informoval dnes na tlačovej konferencii v Bratislave generálny riaditeľ spoločnosti Millward Brown pre Česko a Slovensko Luboš Rezler. Ako dodal, momentálna hodnota značky Apple je zhruba 185 miliárd amerických dolárov (143,6 miliardy eur).

Na druhom mieste rebríčka najhodnotnejších značiek pre tento rok sa umiestnila spoločnosť Google s hodnotou viac ako 113 miliárd dolárov (87,7 miliardy eur). Vďaka medziročnému rastu o 5 % vystriedala na druhej pozícii firmu IBM. Tá tento rok klesla na 3. priečku, pričom jej hodnota sa medziročne znížila o 3 % a dosiahla 112,5 miliardy amerických dolárov (87,3 miliardy eur).

Najväčší nárast zaznamenala oproti minulému roku luxusná značka Prada, ktorej hodnota sa zvýšila o 63 % a dosiahla 9,4 miliardy amerických dolárov (7,3 miliardy eur). Viac ako o polovicu zvýšili svoju hodnotu aj značka piva Brahma, módne značky Zara a Calvin Klein či technologická spoločnosť Tencent.

Napriek tomu, že v celkovom porovnaní kategórie technologických a telekomunikačných značiek medziročne nerástli, v rámci rebríčka 100 najhodnotnejších svetových značiek stále dominujú. V rámci prvých 10 priečok tvoria polovicu, pričom v celom rebríčku zastupuje túto kategóriu 28 značiek. Tie tvoria 40 % z celkovej hodnoty všetkých značiek v rebríčku, ktorá dosiahla 2,6 bilióna USD (2 bilióny eur).

Štvrtinu značiek v rebríčku tvoria banky, poisťovne alebo spoločnosti vydávajúce kreditné karty. Hodnota 14 z nich v minulom roku klesala, no pre tento rok sa znížila len hodnota značky ICBC. Finančné spoločnosti rástli celkovo v priemere o pätinu. "Spamätal sa finančný sektor a finančné značky," konštatoval Rezler.

Štúdia BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands, ktorú zadávala spoločnosť WPP a uskutočnila ju spoločnosť Millward Brown Optimor, už pokračuje ôsmym ročníkom. Je to jediný rebríček, ktorý pri výpočte hodnoty značky popri finančných ukazovateľoch zahŕňa aj názory jej súčasných a potenciálnych zákazníkov. Kombinovaná hodnota značiek v Top 100 narástla od roku 2006 o 77 % a v súčasnosti je na úrovni 2,6 bilióna USD.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies