Nicki Minaj čelí pre nové video kritike židovskej organizácie

NETKY.SK • 11 November 2014, 16:52 • 2 min

USA - Americká rapperka Nicki Minaj čelí kritike židovskej organizácie The Anti-Defamation League (známa ako Liga proti hanobeniu, pozn. SITA) pre videoklip ku skladbe Only.

Päťminútové animované lyric video, ktoré interpretka zverejnila prostredníctvom služby YouTube v piatok, totiž používa obrazy pripomínajúce Tretiu ríšu. Samotná Minaj sa v klipe štylizuje ako líderka vojska.

"Nový videoklip Nicki Minaj znepokojivo evokuje propagandu Tretej ríše a vytvára nové dno vo využívaní nacistickej symboliky v popkultúre. Toto video zverejnili na 76. výročie Krištáľovej noci, ktorá znamenala začiatok konečného riešenia židovskej otázky a holokaustu," uviedol za organizáciu Abraham H. Foxman. "Je znepokojujúce, že nikto z tímu producentov, publicistov a manažérov neprotestoval proti použitiu takýchto obrazov. Tento videoklip je necitlivý voči preživším holokaustu a bagatelizuje históriu. Zneužívanie nacistických obrazov je hlboko poburujúce a urážlivé pre židov a pre všetkých, ktorí si pamätajú obete Hitlerovho nacistického režimu," povedal tiež Foxman.

Videoklip odsúdilo aj viacero používateľov sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter. Minaj medzičasom na Twitteri zverejnila vyjadrenie, v ktorom uviedla, že tvorca videoklipu sa inšpiroval kresleným seriálom a filmom Sin City. "Je mi to veľmi ľúto a prijímam všetku zodpovednosť, ak videoklip niekoho urazil. Nikdy by som vo svojom umení neospravedlňovala nacizmus," napísala tiež interpretka. "Producent a tiež osoba, ktorá dohliadala na tento videoklip, sú židia," doplnila tiež 31-ročná Minaj.

Singel Only bude súčasťou rapperkinho pripravovaného albumu The Pinkprint. V skladbe hosťovali aj rapperi Drake a Lil Wayne a spevák Chris Brown. Súčasťou kontroverzného videoklipu sú tak aj ich animované verzie.

Nicki Minaj, vlastným menom Onika Tanya Maraj, odštartovala hudobnú kariéru v roku 2007 mixtapeom Playtime Is Over. Neskôr podpísala zmluvu s vydavateľstvom Young Money Entertainment. Debutový album Pink Friday vydala v novembri 2010 a v USA aj vo Veľkej Británii získal platinu. Pochádzajú z neho single ako Moment 4 Life (feat. Drake), Super Bass alebo Fly (feat. Rihanna). Druhú štúdiovku s názvom Pink Friday: Roman Reloaded, ktorá obsahuje napríklad hit Starships, vydala v roku 2012. Svoj hlas prepožičala Steffie v animovanej snímke Doba ľadová: Zem v pohybe (2012) a tento rok sa predstavila v romantickej komédii Jedna za všetky. Spomínaný The Pinkprint by mal vyjsť 15. decembra.