Mercedes G-Wagon, vrcholný off-roadový symbol luxusu, teraz prichádza s elektrickými pohonom

NETKY.SK • 24 Apríl 2024, 19:00 • 2 min
Mercedes G-Wagon, vrcholný off-roadový symbol luxusu, teraz prichádza s elektrickými pohonom

Pre tých, ktorí preferujú drvenie štrku a prechádzanie po náročnom teréne obklopení luxusnou kožou napa – a nevedia si predstaviť, že by pri tom vypustili čo i len jedinú molekulu oxidu uhličitého – je plne elektrický Mercedes G-Wagon určený práve im.

slovakia

left justify in out

Veľmi drahý, hranatý symbol statusu je teraz ešte lepší vďaka 116 kWh batérii a plne elektrickému hnaciemu ústrojenstvu, doplnenému štyrmi individuálne ovládanými motormi s maximálnym celkovým výkonom 432 kW — alebo ekvivalentom približne 580 koní — a maximálny krútiaci moment 1 164 NM.

„Nedávno som žartoval, že je to ako taška Birkin od Mercedesu,“ povedal generálny riaditeľ Mercedes-Benz Ola Källenius v podcaste Decoder v roku 2022.„Každý ho chce a čakacia doba je naozaj dlhá. Môže to byť dokonca najžiadanejšie auto v našom portfóliu," dodal.

Ale s veľkou mocou prichádzajú veľké náklady. Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ (trochu nevhodný názov pre exotický elektromobil) bude začínať na sume 142 621,50 eur, zatiaľ čo prvá verzia vyjde na 192 524,15 eur (205 432,89 eur). To je prémia oproti benzínovým modelom, ktoré zvyčajne začínajú okolo 143 000 dolárov. Pri uvedení na trh bude výbava Edition One exkluzívna pre americký trh a do predajní sa dostane v druhej polovici roku 2024.

G 580, alebo ak chcete EQG, bude postavená na koncepte rebríkového rámu, ktorý je podľa automobilky základom jeho off-roadu. Rovnako ako jeho plynom poháňané ekvivalenty, rebríkový rám obsahuje nezávislé predné zavesenie s dvojitými priečnymi ramenami, ako aj novo vyvinutú tuhú zadnú nápravu pre nižšie ťažisko. Batéria poháňa EQG na odhadovaných 473 km podľa štandardu WLTP, ktorý bude pravdepodobne ešte nižší, ak bude založený na menej optimistickom hodnotení EPA.

Elektrický G-Wagon príde s celou karavánou šikovných trikov, vrátane otáčania tanku (ktorý Mercedes označil svoj G-Turn) pre ostrejšie rotácie na osi. G-Turn bude fungovať na voľných, nespevnených cestách a chodníkoch a iba pri nízkych rýchlostiach. A trojstupňová inteligentná funkcia brodenia sa v teréne udrží elektrické SUV v optimálnej rýchlosti pri jazde po nerovnom povrchu. A Mercedes sa chváli, že EQG zostane stabilný na svahoch do 35 stupňov a má maximálnu hĺbku brodenia 850 milimetrov.

Samozrejme, všetko to off-road vybavenie vyžaduje dodatočnú ochranu batérie, ktorá je pre toto nízke ťažisko uložená v podlahe vozidla. Každé zrnko štrku predstavuje potenciálne nebezpečenstvo, keď jazdíte s dvojvrstvovou lítium-iónovou batériou s 216 článkami inštalovanými v 12 článkových moduloch medzi tromi úrovňami chladenia pod vašimi nohami.

Podbeh podvozku, ktorý je jedinečný pre elektrickú triedu G, je vyrobený z „inteligentného mixu materiálov“, ktorý obsahuje uhlík, ktorý„zvyšuje tuhosť v porovnaní s alternatívami vyrobenými z ocele alebo hliníka,“ uvádza spoločnosť. Zabezpečuje tiež dlhotrvajúcu ochranu proti korózii a šetrí hmotnosť. Doska má hrúbku 26 milimetrov, hmotnosť 57,6 kilogramu a k rámu rebríka je pripevnená viac ako 50 oceľovými skrutkami.

A v tom, čo sa pri nových elektromobiloch stáva čoraz bežnejšou vecou, ​​sa Mercedes rozhodol dať svojmu elektrickému G-Wagenu falošný hluk motora, ktorý je tu označený ako G-Roar. G-Roar, inšpirovaný „emocionálnymi zvukmi V8“ z plynovej rady, bude používať externé reproduktory na vydávanie zvuku, ktorý simuluje „hlboké basy a zvučné tóny“ jeho súrodenca, ktorý pije palivo. Zvuky sa môžu meniť pri prepínaní medzi jazdnými režimami: Komfort vytvára zdržanlivejší falošný hluk motora, zatiaľ čo Sport vás zasiahne priamo do pocitov (Mercedes ho tiež opisuje ako„emocionálny“).

Dokonca aj s dôrazom na jazdu v teréne pred výkonom, G 580 s technológiou EQ (nie, stále nemotorne, vraciam sa späť k EQG) nie je na chodníku šmrnc. Elektrické SUV dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a bude elektronicky obmedzené na maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Exteriér je takmer identický so súčasným modelom G-Wagonov poháňaných benzínom. Dostanete osvetlené akcenty na mriežke chladiča, ktorú možno tiež nahradiť voliteľným zatemneným predným panelom. Kapota je mierne zvýšená a podbehy zadných kolies obsahujú vzduchové clony pre lepší aerodynamický výkon. K dispozícii je tiež nové obloženie A-stĺpika a spojler na streche. Ale inak by bolo ťažké vybrať EV v zostave triedy G.

Dizajnový box namontovaný vzadu vyzerá ideálne pre rezervnú pneumatiku, ale otvorte ju a – prekvapivo - sú to nabíjacie káble a ďalšie voliteľné vychytávky, ako sú snehové reťaze. Samozrejme, ak chcete byť tradicionalistom, môžete tam svoju rezervnú pneumatiku pokojne uložiť, nesúdime vás.

Vo vnútri sa elektrický G-Wagon drží toho, čo funguje - ponecháva madlo spolujazdca a všetko je obklopené uhlíkovými vláknami. Má veľa fyzických tlačidiel a vetracie otvory sú príjemne dotykové a kruhové. Pedále sú pokryté vyvýšenými nitmi, pretože, viete, off-road. A 12,3-palcový digitálny displej beží na dobre prijatom informačno-zábavnom systéme MBUX od Mercedesu – ale podporuje aj Apple CarPlay a Android Auto.

Cestujúci na zadných sedadlách si môžu vychutnať rôzne médiá na svojich osobných 11,6-palcových dotykových obrazovkách, ktoré sú namontované na zadnej strane predných sedadiel. Obsah je možné presunúť zo zadnej časti na predný displej – ale sledovanie videa a prehliadanie internetu sú vyhradené len pre zaparkovaný režim.

Elektrický G-Wagon sa prvýkrát objavil vo forme konceptu v roku 2021 a potom znova v roku 2022, a to napriek nejasnostiam v oblasti výrobných plánov spoločnosti. (Aby to Mercedes vynahradil, vydal smiešne vysoko koncepčné propagačné video zasadené do vesmírnej opery zo 70. rokov s mimozemšťanmi.)

Odvtedy sa však objavilo veľa elektrických off-roadov, vrátane Ford F-150 Lightning, Chevy Silverado EV, Hummer EV a Rivian R1T a R1S. Či nejaké z týchto vozidiel skutočne strávia jedinú sekundu v skutočnom teréne - na rozdiel od prevozu hnojív do The Home Depot - je celkom otázne. Elektrický G-Wagon pravdepodobne nebude iný, keďže toto robustné SUV bolo vždy častejšie vidieť v príjazdových plochách veľmi bohatých ľudí než, povedzme, na chodníkoch v Moabe.

Napriek tomu je EQG znakom toho, že hoci stiahol niektoré zo svojich skorých predpovedí o elektrifikácii, Mercedes stále chápe, že dokonca aj jeho super luxusné symboly statusu budú musieť prejsť na elektrický pohon.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: The Verge / Andrew J. Hawkins, Foto: Mercedes-Benz AG
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies