Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
7. aug. 2020Štefánia
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
01.04.2019 09:51 Relax
Máte problémy s cholesterolom? Jedzte toto!
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
01.04.2019 09:51 Relax

Máte problémy s cholesterolom? Jedzte toto!



BRATISLAVA - So znižovaním tzv. zlého cholesterolu nám nemusia pomáhať len lieky, vhodná úprava stravy môže byť často dostačujúca.


Je známe, že k znižovaniu zlého cholesterolu výrazne dopomáhajú rastlinné tuky. Odborníci však tvrdia, že ešte účinnejším prostriedkom sú tuky obsiahnuté v morských rybách.

 

Slováci majú dlhodobo problém s konzumáciou rýb. Podľa štatistík ich nejeme dostatok. V posledných rokoch však zaznamenávame zmenu k lepšiemu a záujem o morské ryby u nás stúpa. Stále však nepokrýva dennú potrebu omega-3 mastných kyselín, preto odborníčka na výživu, Alžbeta Béderová, radí, že siahnuť môžeme aj po kvalitných výživových doplnkoch.

 

 

"Existuje HDL cholesterol (dobrý cholesterol) a LDL cholesterol (zlý cholesterol). HDL je pre telo prospešný, pretože pomáha odstrániť cholesterol z tepien a chráni pred ich nebezpečným upchávaním. V porovnaní s inými druhmi cholesterolu tiež HDL menej oxiduje, a vďaka tomu nezanecháva na stenách tepien lepkavé pláty," vysvetlila Béderová.

 

 

Tuky v živočíšnych produktoch obsahujú najmä nasýtené mastné kyseliny a cholesterol. V dôsledku ich konzumácie sa nám zvyšuje hladina LDL cholesterolu, a tak sa stupňuje riziko, že sa nám budú upchávať cievy. Pokiaľ ich prijímame v nadmerných množstvách, vystavujme sa riziku vzniku obezity, aterosklerózy, hypertenzie, cukrovky či onkologických procesov. "Naopak, tuky rastlinného pôvodu, hlavne tuk z morských rýb obsahujú esenciálne nenasýtené mastné kyseliny, ktoré uvedené procesy brzdia. Hladina rizikového cholesterolu v krvi klesá, hladina ochranného HDL cholesterolu stúpa a významný je aj pokles rizika tvorby krvných zrazenín," zdôraznila odborníčka na výživu.

 

Ak sa teda pre cielenú konzumáciu morských rýb rozhodnete, odborníci odporúčajú najmä lososa, makrelu a sardinky.

 



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: TASR/netky IK

Foto:  Unsplash/Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok