Anketa Netky.sk: Ktorú stranu by ste volili v parlamentných voľbách 2020 ?


volby
Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
BratislavaBratislava -3°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
01.04.2019 09:51 Relax
Máte problémy s cholesterolom? Jedzte toto!
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
01.04.2019 09:51 Relax

Máte problémy s cholesterolom? Jedzte toto!



BRATISLAVA - So znižovaním tzv. zlého cholesterolu nám nemusia pomáhať len lieky, vhodná úprava stravy môže byť často dostačujúca.


Je známe, že k znižovaniu zlého cholesterolu výrazne dopomáhajú rastlinné tuky. Odborníci však tvrdia, že ešte účinnejším prostriedkom sú tuky obsiahnuté v morských rybách.

 

Slováci majú dlhodobo problém s konzumáciou rýb. Podľa štatistík ich nejeme dostatok. V posledných rokoch však zaznamenávame zmenu k lepšiemu a záujem o morské ryby u nás stúpa. Stále však nepokrýva dennú potrebu omega-3 mastných kyselín, preto odborníčka na výživu, Alžbeta Béderová, radí, že siahnuť môžeme aj po kvalitných výživových doplnkoch.

 

 

"Existuje HDL cholesterol (dobrý cholesterol) a LDL cholesterol (zlý cholesterol). HDL je pre telo prospešný, pretože pomáha odstrániť cholesterol z tepien a chráni pred ich nebezpečným upchávaním. V porovnaní s inými druhmi cholesterolu tiež HDL menej oxiduje, a vďaka tomu nezanecháva na stenách tepien lepkavé pláty," vysvetlila Béderová.

 

 

Tuky v živočíšnych produktoch obsahujú najmä nasýtené mastné kyseliny a cholesterol. V dôsledku ich konzumácie sa nám zvyšuje hladina LDL cholesterolu, a tak sa stupňuje riziko, že sa nám budú upchávať cievy. Pokiaľ ich prijímame v nadmerných množstvách, vystavujme sa riziku vzniku obezity, aterosklerózy, hypertenzie, cukrovky či onkologických procesov. "Naopak, tuky rastlinného pôvodu, hlavne tuk z morských rýb obsahujú esenciálne nenasýtené mastné kyseliny, ktoré uvedené procesy brzdia. Hladina rizikového cholesterolu v krvi klesá, hladina ochranného HDL cholesterolu stúpa a významný je aj pokles rizika tvorby krvných zrazenín," zdôraznila odborníčka na výživu.

 

Ak sa teda pre cielenú konzumáciu morských rýb rozhodnete, odborníci odporúčajú najmä lososa, makrelu a sardinky.

 



reklama


Zdroj: TASR/netky IK

Foto:  Unsplash/Pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok