Každý týždeň väčšina z nás trávi v práci viac ako 40 hodín. A nie je to dobré. Dokonca aj keď milujete to, čo robíte a získavate duševnú podporu z dobre vykonanej práce, nemožno poprieť, že monotónnosť vykonávaných činností sa môže premeniť na rutinu, ktorá vás prestáva napĺňať.
Bolesť kĺbov, krku, chrbtice a stresová migréna na konci dňa - top príznaky, ktoré budú s pár pohármi vína "dokonalým" receptom na zdravotnú katastrofu. Pomáhať svojim zamestnancom udržiavať silný pocit rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom je kľúčovou udalosťou a v určitom slova zmysle aj povinnosťou zamestnávateľa, minimálne vtedy, ak od nich požaduje dobrý výkon ako je napríklad bezproblémové zaistenie nákladnej prepravy tovarov k spotrebiteľom.
Tu je niekoľko kľúčových bodov, ktoré vám môžu pomôcť zabezpečiť, aby ste vy a vaši zamestnanci boli v práci všetci zdraví a šťastní.
1. Je čas sa postaviť za stôl
Vybavenosť pracoviska a dobré osvetlenie skladov je len zlomok toho, čo by ste mali zamestnancom dopriať. Stojace stoly sa môžu zdať ako módne vychytávky, ale každý rok si získavajú väčšiu a väčšiu popularitu. Prečo?
Všetci vieme, že celodenné sedenie každý jeden deň môže predstavovať vážne nebezpečenstvo pre naše zdravie. Veď nakoniec nie je pre telo sedenie ani prirodzená poloha. Podľa Smithsonian Magazine, môžu byť práve obezita a cukrovka zhoršené sedavým životným štýlom, preto nie je pre vás takéto sedenie veľmi dobré.
Niektorí vedci dokonca túto polohu prirovnávajú ku fajčiarskej epidémii z 50. až 80. rokov. Ak sa chcete teda v práci cítiť dobre a samozrejme v nej aj vydržať, popremýšľajte o možnosti špeciálnych stolíkov, ktoré sa dajú výškovo nastaviť.
2. Zbavte sa nezdravého občerstvenia v kancelárii
Bezpečnosť v práci zaisťuje zamestnávateľ a z času na čas vás môže poslať aj na potrebné kurzy prvej pomoci. V niektorých prípadoch ale nad všetkým moc nemá ani on a viac menej je kvalita a bezpečie závislé od zamestnancov. Napríklad počas pauzy.
Je prirodzené, že chcete mať občerstvenie, keď dostanete hlad. Ale nezdravé občerstvenie spôsobí, že naberiete na váhe, ktorá vám nakoniec môže brániť pri plnení úloh a pracovných povinností. Oveľa lepšou stratégiou je voda, čerstvé ovocie, celozrnné občerstvenie a veľa čaju.
3. Udržujte veci v kancelárii čisté a neporušené
Musíte si uvedomiť, že vaše pracovisko má veľa spoločného s tým, koľko ste schopní urobiť za priemerný deň. Rovnako ako stôl plný neporiadku môže spôsobiť stres a frustráciu, úhľadný pracovný priestor môže naopak prispieť k zvýšeniu vášho zamerania a produktivity. Raz za mesiac si preto urobte určite poriadok.
Vyskúšajte, ako to funguje a nebuďte sklamaní, ak sa vám hneď všetko nepodarí, vyžaduje si to osobitý prístup a samozrejme viac času.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies