Konzola PS5 Pro bude klásť dôraz na Ray Tracing, vývojári majú pripraviť svoje hry na nový hardvér

NETKY.SK • 17 Apríl 2024, 19:00 • 2 min
Konzola PS5 Pro bude klásť dôraz na Ray Tracing, vývojári majú pripraviť svoje hry na nový hardvér

Takmer mesiac po tom, čo unikli špecifikácie PS5 Pro, potvrdzuje nová správa serveru The Verge, že nielenže sú špecifikácie tohto údajného mid-gen refreshe skutočné, ale Sony údajne hovorí vývojárom, aby sa pripravili a zaistili optimalizáciu svojich hier pre výkonnejší hardvér.

slovakia

left justify in out

Tom Warren z The Verge píše, že spoločnosť Sony žiada vývojárov, aby pripravili svoje hry tak, aby boli v lete optimalizované pre PS5. Dôraz je kladený na zlepšenie podpory ray tracingu v hrách, ktoré sú už k dispozícii alebo sa na PS5 chystajú. Portál uvádza, že vývojári, ktorí môžu"poskytnúť významné vylepšenia" svojich hier, budú môcť používať označenie "Trinity Enhanced", pokiaľ preukážu, že poskytli "významné vylepšenia". Označenie "Trinity Enhanced" znie podobne ako označenie, ktoré Microsoft používal pre hry, ktoré boli "optimalizované" pre jeho high-endovú konzolu deviatej generácie, Xbox radu X.

Niekoľko hier dostupných na systéme PS5, vrátane Devil May Cry 5: Special Edition, Star Wars Jedi: Survivor a Spider-Man 2, už túto funkciu podporuje, ale výkon sa líši podľa hry. Elden Ring je jedným z príkladov, na ktorý vlani upozornila spoločnosť Digital Foundry vo svojej analýze výkonu ray tracingu, ktorá odhalila, že vo verzii hry Elden Ring pre systém PS5 došlo k poklesu snímok za sekundu (FPS), keď hráč ray tracing zapol.

Minulý mesiac unikli špecifikácie PS5 Pre najprv od Moore's Law, než Insider Gaming a The Verge overili legitimitu týchto únikov. Vnútorné špecifikácie sú vylepšené, ako sa dalo očakávať od refresh strednej generácie. Procesorová sada zhodná s tou v základnom PS5 bude obsahovať "režim vysokej frekvencie procesora", ktorý zaistí desaťpercentný nárast. Rozšírený bol aj grafický procesor, ktorý ponúkne rýchlejšie vykresľovanie a vylepšenie výkonu ray tracingu.

Najzaujímavejšie informácií o modeli PS5 Pro je, že bude obsahovať technológiu PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling), čo je technológia supersamplingu podobná DLSS od Nvidie alebo FSR od AMD. To znamená, že systém bude poskytovať vyššie rozlíšenie bez toho, aby vyžadoval ďalší výkon. Išlo by o zaujímavý a užitočný nástroj, pretože technickí experti už skôr uviedli, že ani PS5 Pro by nemusel byť dostatočne výkonný na to, aby spustil GTA 6, jednu z najočakávanejších hier, ktorá vyjde budúci rok, pri 60 FPS.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: Tech Radar, The Verge, IGN, Foto: wccftech.com
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies