Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
21. okt. 2019Uršuľa
BratislavaBratislava 12°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
15.03.2019 18:00 Relax
Jeden banán denne a týchto 7 vecí sa začne diať s vašim telom
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
15.03.2019 18:00 Relax

Jeden banán denne a týchto 7 vecí sa začne diať s vašim telom



BRATISLAVA - Banány patria medzi najpopulárnejšie ovocie. Pestujú sa až v 107 krajinách a je to štvrtá najcennejšia plodina na svete. Na banán sa teraz spoločne pozrieme zblízka, najmä na jeho nutričnú hodnotu. Obsahuje veľmi dôležitý minerál draslík, ďalej je plný vlákniny, vitamínu C a B6. Vedia byť však banány pre naše telo aj škodlivé? V nasledujúcom článku vám objasníme, čo sa s vami stane pokiaľ budete jesť túto plodinu denne po dobu siedmych dní.


1. Banány sú plné draslíka

Draslík je esenciálna živina, ktorá sa nachádza v každej bunke nášho tela. Pomáha udržiavať stabilnú srdcovú frekvenciu, spúšťa uvoľňovanie inzulínu na kontrolu hladiny cukru v krvi a udržuje optimálny krvný tlak. Zdravý dospelý človek by mal denne skonzumovať 3 500 - 4 000 mg draslíka v závislosti od životného štýlu a ďalších faktorov. Priemerný banán obsahuje asi 450 mg tohto prvku.

 

 

2. Starajú o dobrý krvný tlak
Mýlite sa, ak si myslíte že len sodík sa snaží znižovať krvný tlak. Nie je to celkom pravda. Je to jemná rovnováha medzi sodíkom a draslíkom, ktorá sa stará o tento proces. Denný príjem draslíka je z tohto hľadiska veľmi dôležitý a banány k tomu len dopomôžu..
 

3. Pomáhajú zmenšovať riziko výskytu rakoviny

Čerstvé ovocie a zelenina sú bohaté na živiny a môžu znížiť celkovo riziko rakoviny, pretože neobsahujú soľ, spracovaný cukor, chemické či konzervačné látky a potravinárske farbivá. Banány navyše obsahujú vitamín C, ktorý pomáha znížovať tvorbu voľných radikálov spôsobujúcich rakovinu. Predpokladá sa tiež, že vysoký obsah vlákniny v banánoch znižuje riziko kolorektálneho karcinómu.
 

 

4. Sú nevyhnutné pre dobré fungovanie nášho srdca
Jedným z významných spôsobov, ako znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení je znížiť príjem sodíka a zároveň zvýšiť príjem draslíka. Štúdia ukázala, že ľudia, ktorí užívajú najmenej 4 000 mg draslíka denne, sú o 45% menej náchylní k úmrtiu na ischemickú chorobu srdca ako tí, ktorí také množstvo draslíka neužívajú. Banány okrem draslíka obsahujú vlákninu, vitamín C a B6, ktoré sú nevyhnutné pre silné srdce.

 

5. Upokojujú tráviace ťažkosti

Existuje pádny dôvod na to, prečo lekári odporúčajú stravu typu: banány, ryža, jablká a toasty, pre ľudí s problémovým trávením. Banány sú relatívne nevýrazné a ľahko stráviteľné, rovnako tak nahrádzajú životne dôležité elektrolyty, ako je draslík, ktorý sa rapídne stráca z tela von počas hnačky. Navyše bohatý obsah vlákniny v banánoch pomáha podporovať pravidelnú stolicu.
 

 

6. Kto by nemal jedávať banány každý deň?

Ak máte srdcové ochorenie a užívate betablokátory, potom musíte byť opatrní, pokiaľ ide o množstvo banánov, ktoré zjete. Betablokátory majú totiž tendenciu zvyšovať hladiny draslíka. Takisto ľudia nie s úplne funkčnými obličkami, by mali jesť banány s mierou. Dokonca sa predpokladá, že banány spúšťajú u ľudí migrény, na ktoré sú potom nachylní. Pokiaľ vás trápi niektorý z týchto spomenutých problémov, tak si musíte pri konzumácii tohto tropického ovocia dávať väčší pozor.
 

 

7. Koľko banánov denne môžem zjesť, aby som si nespôsobil zdravotné ťažkosti?

Správne množstvo dennej dávky draslíka je pri každom človeku odlišné, ale vo všeobecnosti by ste museli zjesť asi 7-8 banánov, aby ste z nich získali potrebnú dennú d´vku tohto prvku. Príliš veľa draslíka vśak môže mať katastrofálny účinok na vaše srdce. Nemusíte sa však vobec ničoho báť. Zdravý človek by musel skonzumovať 400 banánov denne, aby sa dostal k presiahnutiu príjmu draslíka v dennej dávke. V najhoršom prípade hrozí teda bolesť brucha pri prejedaní sa. Pokiaľ ste ale zdraví a príjimate vyváženú stravu bohatú na vitamíny a minerály, potom si môžete vychutnať 1 alebo aj 10 banánov každý deň.
 

 

 



reklama


Zdroj: LČ netky.sk

Foto:  Pixabay, Pexels, Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok