Dovolenku nikdy nereklamovalo 82 % opýtaných

NETKY.SK • 7 Jún 2016, 12:47 • 2 min
Dovolenku nikdy nereklamovalo 82 % opýtaných

BRATISLAVA - Dovolenku z dôvodu nespokojnosti nikdy nereklamovalo 82,5 percenta Slovákov. Vyplýva to z prieskumu, ktorého výsledky dnes na brífingu prezentovali zástupcovia poisťovne D.A.S. Rechtsschutz AG. Podľa prieskumu 12,2 percenta respondentov vo veku 18 až 65 rokov dovolenku reklamovalo, pri čom boli úspešní. Naopak, 5,3 percenta opýtaných bolo pri reklamácii neúspešných.

slovakia

left justify in out

Podľa vedúceho úseku likvidácie poistných udalostí poisťovne Ilju Sulíka je v súčasnosti spotrebiteľská ochrana na Slovenku pri cestovných zájazdoch na pomerne vysokej úrovni. "Je však potrebné, aby sa klienti pred kúpou zájazdu podrobne informovali o niektorých skutočnostiach," povedal. Dôležité je podľa neho, najmä pri leteckých zájazdoch s charterovými letmi, ujasniť si definíciu doby trvania zájazdu. Nie všetky cestovné kancelárie (CK) majú totiž jasne definované hotelové dni, teda dni s 24-hodinovou možnosťou ubytovania a transferové dni, teda dni odchodu a príchodu. Ujasniť si je potrebné tiež to, v akých prípadoch, v situácii, keď je vybraný hotel preplnený, má cestovná kancelária právo zmeniť klientovi ubytovanie alebo dokonca lokalitu ubytovania. Podľa Sulíka by sa klienti tiež mali informovať, či sú ponúkané služby, ako napríklad športové aktivity alebo animačné programy v danom hoteli garantované, alebo uvedené len ako možná súčasť aktivít za príplatok.

 

Každú dovolenkovú sezónu sa podľa Sulíka verejnosť stretáva aj s problematikou krachov cestovných kancelárií. "V prípade, ak kancelária nie je schopná svojim klientom zabezpečiť či už realizáciu plnení spojených s dovolenkou alebo vrátenie ceny zájazdu, ktorý bol z dôvodov na strane CK zrušený, má túto povinnosť príslušná poisťovňa, u ktorej je CK povinne poistená proti úpadku," uviedol Sulík. Ak CK skrachuje počas trvania dovolenky, nevyhnutný prevoz klientov na územie SR zabezpečuje a financuje poisťovňa. Stať sa však môže aj to, že CK uplynie platnosť trvania poistenia, a nové už neuzavrie. "Návrat domov si tak musia klienti zabezpečiť na vlastné náklady a svoje nároky si následne môžu uplatňovať voči CK, najpravdepodobnejšie v rámci konkurzného konania," povedal Sulík. Tiež sa podľa neho môže stať, že poistná suma nebude stačiť na uspokojenie nárokov všetkých poškodených klientov. "V takom prípade budú klienti odškodnení pomerne, zvyšok si budú musieť uplatniť voči CK," dodal s tým, že pokiaľ je zájazd zakúpený u zahraničnej cestovnej kancelárie bez pobočky na Slovensku, všetky reklamačné procedúry prebiehajú podľa práva jej domovského štátu.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies