PC HRY RECENZIA: Forza Horizon 5

NETKY.SK • 21 November 2021, 13:00 • 2 min
PC HRY RECENZIA: Forza Horizon 5

Nový a rozmanitý terén Mexika je hlavným prostredím nového pretekárskeho titulu hernej série Forza Horizon. V tejto recenzii sa detailnejšie pozrieme na to, čo prináša nová Forza Horizon 5.

img

V našej recenzii sa pustíme rovno do jednej z najväčších zmien, a tou je prostredie. To je vzdialené niekoľko tisíc digitálnych kilometrov od herného priestoru v predchádzajúcej hre. Zo Spojeného kráľovstva sa nová Forza Horizon 5 presúva do Mexika. Áno, Mexiko je nová destinácia, kde sa odohrávajú nové eventy, preteky a voľná jazda rôznorodým terénom a prostredím herného sveta.

img

Pri hernom prostredí ešte chvíľu zostaneme, pretože aj v hre budete mať možnosť hrať na rozľahlej hernej ploche Mexika. Čo je na jednu stranu správny spôsob, ako vyhovieť hráčom v ich preferovanom štýle pretekov. Máte radi slnko a vodu, tak potom tropické pobrežia sú pre Vás tou správnou voľbou. Schladiť sa môže v močariskách, u ktorých závod bude o niečo komplikovanejší, než na rovnej ploche. To však nie je všetko, džungle sú pre bádateľov ruín a chrámov. Štrk, kamene, balvany nájdete počas jazdy kaňonom. A to zďaleka nie je všetko. Tešiť sa môžete na piesočné duny a piesočné búrky, jednoducho piesok všade aj na pneumatikách. Na záver prostredia uvedemie kľukatú cestu, ktorá je ideálna na drift. Nejedná sa však o obyčajné prostredie, pretože táto cesta sa nachádza popri aktívnej sopke.

img

Ako sme už uvádzali, tak prostredie je naozaj rozmanité a s tým súvisia aj herné preteky. Tie sú podobné z predošlých sérií Forza Horizon. Novinkou je systém odmeňovania, ktorý sa objavuje častejšie a odmeňuje hráča za špeciálne akcie, prekonanie vysokej rýchlosti alebo skok v určitej výške. Vďaka tomu je zvýšenie levelu o niečo jednoduchšie a hráča motivuje v hraní. V multiplayerovom online svete sa môžete pustiť do 1 vs 1 súboja s hráčom alebo vo väčšom počte v tímovom závode. Ak by vás už niektoré trasy omrzeli, pustiť sa môžete do tvorby svojich vlastných pretekov. Tie potom môžete zdieľať v online režime s viacerými hráčmi. Vďaka cross-play funkcii je hranie na PC a Xbox hernej konzoly omnoho jednoduchšie pri zdieľaní herných tratí a celkového herné zážitku s priateľmi na iných herných zariadeniach.

Mohlo by vás zaujímať: RECENZIA: Age of Empires IV

Zmeny sa dočkalo aj užívateľské rozhranie. UI kladie dôraz najmä na základné funkcionality, dôležité herné eventy. Navigácia je jednoduchá a prehľadná aj pre začiatočníka. Hra ponúka českú lokalizáciu. Nedá mi nespomenúť jednu z dôležitých zmien, ktorou je zlepšenie prístupnosti pre hráčov so zdravotným znevýhodnením. Zmena farebného kontrastu, pridanie posunkovej reči v in-game videách a veľkosť prispôsobenia tituľkov a mnoho ďalšieho je tentoraz možné nastaviť v novej Forza Horizon 5. O tom, ako spoločnosť Microsoft a herní vývojári pomáhajú sprístupniť ich hry pre hráčov so zdravotným znevýhodnením, si môžete prečítať na nasledujúcom hernom článku: Forza Horizon 5 prináša nové zmeny v prístupnosti a 11. november je dátum herných noviniek.

img

Ak by som mal v jednoduchosti predstaviť novým hráčom, čo všetko môžu očakávať od herného titulu Forza Horizon 5, tak by som určite uviedol, že ide o naozaj zaujímavý žáner závodnej hry. Herný titul kombinuje realistické a zároveň zábavné prepracovanie motorových vozidiel. Medzi ďalší pozitívny aspekt hry patrí jednoznačne voľnosť nelineárneho progresu v hre. Predpripravené preteky už Vás nebavia? Nevadí, zahrať si môžete svoje vytvorené preteky, alebo ak sa nechcete púšťať do svojich vlastných, stiahnuť si môžete závodnú trasu iného hráča. Jednoducho nudiť sa určite nebudete.

img

Forza Horizon 5 je dostupná na platformu PC Windows, Xbox One a Xbox Series X/S od 9. novembra. Hra bola zaradená do ponuky predplatnej služby Xbox Game Pass, kde za mesačný poplatok získajú hráči prístup k viacerým herným titulom, ktoré sú dostupné na tejto hernej platforme. Zaradenie hry v deň vydania do služby Game Pass bolo v rámci oslavy 20. výročia hernej konzoly Xbox.

img

Nový herný titul Forza Horizon 5 prenáša zábavu do nového herného prostredia. Prostredie je naozaj rôznorodé a zábavné. Pozitívny smer vidím aj v prístupnosti hry pre hráčov so zdravotným postihnutím. Do hry je možné vstúpiť či ste veterán alebo začiatočník v žánri závodných hier. V jednoduchosti, Forza Horizon 5 priniesla presne to, čo fanúšikovia hernej série Forza Horizon baví. Ako bonus prináša zmeny a vylepšenia pre hráčov v kampani a aj v multiplayerovom prostredí hry. Na základe spomenutých aspektov hry som sa rozhodol udeliť hre 10 bodov z 10.

img

Felecia sefredaktorka