Digitálna pasca: Prečo je hranie hier nebezpečné pre naše deti?

NETKY.SK • 5 Október 2023, 09:00 • 2 min
Digitálna pasca: Prečo je hranie hier nebezpečné pre naše deti?

Virtuálna zábava, ktorá sa stala neodmysliteľnou súčasťou dnešného digitálneho sveta.

slovakia

left justify in out

Pre mnohé deti a mladých ľudí je to spôsob, ako stráviť voľný čas, a niektoré hry môžu byť nápomocné pri rozvoji rôznych zručností. Napriek tomu je však dôležité uvedomiť si, že pre deti môže byť hranie hier aj nebezpečné, ak sa nekontroluje a nevyváži so zdravými aktivitami a interakciami v reálnom svete.
Fyzická neaktívnosť: Jedným z najväčších problémov spojených s nadmerným hraním hier je fyzická neaktívnosť. Deti a mladí ľudia, ktorí trávia veľa času pred obrazovkou, majú tendenciu sedieť dlhé hodiny bez pohybu. To môže viesť k obezite, problémom s chrbticou a svalovým aparátom a dokonca aj k srdcovým chorobám.
Sociálna izolácia: Hranie hier môže viesť k sociálnej izolácii, keď deti trávia veľa času online a nevzťahujú sa k ľuďom v reálnom svete. Táto izolácia môže mať negatívny vplyv na sociálne dovednosti, ktoré sú nevyhnutné pre budúci osobný a pracovný život.
Závislosť: Hry často obsahujú prvky, ktoré stimulujú odmenu a zaistenie, čo môže viesť k závislosti. Deti môžu byť ľahko unesené do hrania dlhé hodiny, čím sa stáva prioritou nad inými dôležitými povinnosťami, ako je škola alebo domáce úlohy.
Agresia a emocionálny stres: Niektoré hry obsahujú násilné alebo agresívne situácie, čo môže mať negatívny vplyv na správanie a psychické zdravie detí. Prílišné vystavenie agresívnemu obsahu môže zvýšiť riziko prejavov agresie a emocionálneho stresu u detí.
Narušenie spánkových vzorov: Hranie hier v noci alebo dlhé hodiny môže narušiť spánkové vzory detí. Nedostatok kvalitného spánku môže mať negatívny vplyv na ich pozornosť, koncentráciu a výkon v škole.

Nedostatočný vývoj kreativity: Hry často poskytujú predpripravený svet s obmedzenými možnosťami tvorby. To môže obmedziť rozvoj kreativity a inovačných schopností u detí, keď sú zvyknuté na nasledovanie preddefinovaných ciest a riešení.
Finančná záťaž: Niektoré hry siahajú za hranice samotnej hry a ponúkajú mikrotransakcie alebo iné spôsoby, ako utrácať reálne peniaze v hre. Deti môžu byť náchylné na utrácanie peňazí na virtuálne predmety alebo in-game bonusy, čo môže predstavovať finančnú záťaž pre ich rodiny.
Riziko kybernetických hrozieb: Hranie hier online môže tiež zvýšiť riziko kybernetických hrozieb, ako sú podvody, kybernetický nátlak alebo kontakty so zlými úmyslami.
Je dôležité zdôrazniť, že hranie hier nemusí byť nutne škodlivé. S primeranou dohľadom a stanovenými hranicami môže hranie hier ponúknuť mnoho benefitov, ako je rozvoj logického myslenia, riešenie problémov a spolupráca. Dôležité je však učiť deti rovnováhe a pomáhať im rozumne riadiť svoj čas venovaný hraním hier. V konečnom dôsledku, rodičia a starí rodičia majú kľúčovú úlohu v monitorovaní a usmerňovaní hrania hier u detí. Základným cieľom by malo byť zaistiť, aby hry zostali zábavným a vzdelávacím nástrojom, nie závislosťou s negatívnym vplyvom na ich zdravie a vývoj.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Monika
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies