BRATISLAVA - Príjmy z predaja diaľničných nálepiek v prvom polroku tohto roku dosiahli 42 177 942 eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 50 613 530 eur vrátane dane.
V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to znamená nárast o 2 751 434 eur s daňou, alebo o 5,75 %. Ako v utorok informovala Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS), za prvých šesť mesiacov roka sa predalo celkovo 1 823 861 diaľničných nálepiek. Ich počet tak medziročne vzrástol o 74 698 kusov, čiže o 4,3 %.
"V júni 2015 dosiahol príjem z predaja diaľničných známok výšku 3 619 036 eur. Celkovo sa predalo 254 036 kusov diaľničných známok, pričom najvyšší predaj bol dosiahnutý v kategórii desaťdňových známok - 191 263 kusov," uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Ročných diaľničných známok sa predalo 23 110 kusov.
Diaľničné nálepky sa predávajú na 1 255 miestach, ako aj na dvoch informačno-predajných miestach na hraničných priechodoch Čunovo a Brodské a tiež formou elektronického predaja. Na základe zmluvy s NDS predaj a distribúciu diaľničných nálepiek na rok 2015 zabezpečuje Slovenská pošta, a. s. Ročná nálepka pre automobily s hmotnosťou do 3,5 tony vrátane prípojných vozidiel naďalej stojí 50 eur, mesačná 14 eur a desaťdňová 10 eur.
Elektronické diaľničné známky, ktoré sa mali pôvodne začať používať od začiatku tohto roku paralelne s papierovými nálepkami, by mali byť zavedené predbežne v priebehu tohto roka, prípadne v budúcom roku. Závisí to od priebehu a výsledku nového tendra na elektronizáciu známok, ktorý bol zverejnený začiatkom apríla.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies