Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
2. dec. 2020Bibiána
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Električka do Petržalky by mala začať premávať po novej trati v decembri 2023
Električka do Petržalky by mala začať premávať po novej trati v decembri 2023
21.10.2020 18:58 Domov
Magistrát hlavného mesta dokončí novú električkovú trať do Petržalky do decembra 2023, ak to však nestihne, príde o eurofondy
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
21.10.2020 18:58 Domov

Magistrát hlavného mesta dokončí novú električkovú trať do Petržalky do decembra 2023, ak to však nestihne, príde o eurofondy



BRATISLAVA - Električka do bratislavskej Petržalky by mala začať premávať po novej trati v decembri 2023.


Informovala o tom hovorkyňa Bratislavy Katarína Rajčanová. "Hlavné mesto vyhlásilo verejnú súťaž na vybudovanie Nosného systému MHD – električkovej trate v úseku Bosákova – Janíkov dvor, ktorá nadväzuje na prvú etapu električkovej trate Jesenského – Jungmannova," uviedla Rajčanová s tým, že ukončenie verejného obstarávania je naplánované na september 2021.

 

 

Projekt bude financovaný z eurofondov

Predpokladaná hodnota zákazky je 90,6 milióna eur bez DPH, pričom väčšina finančných prostriedkov bude mestu poskytnutá z fondov EÚ v rámci operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Stavbu pritom musí bratislavský magistrát dokončiť do konca roka 2023, v opačnom prípade, mesto príde o nenávratný príspevok z európskych fondov.
 

Mohlo by vás zaujímať: K pokračovaniu električky do Petržalky sú výhrady

 

"Projekt je nastavený tak, že v danom úseku by mala električka premávať najneskôr v decembri 2023," doplnila hovorkyňa. "Vyhláseniu verejného obstarávania predchádzala povinná kontrola podkladov Ministerstvom dopravy a výstavby SR, ktoré je v danom projekte riadiacim orgánom," vysvetlila Rajčanová.

 

Trasa električky je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke približne 4,2 km a je navrhovaná na samostatnom telese, z väčšej časti lemovaná zeleným pásom a cyklotrasou.

 

 

Trasu bude obsluhovať linka číslo 3

Súčasťou zákazky je aj vybudovanie križovatiek s priečnymi komunikáciami, preložky všetkých vedení a konštrukcií, a to najmä preložky inžinierskych sietí a úpravy koryta Chorvátskeho ramena. Súčasťou stavby sú štyri mostné objekty a jedna lávka pre peších cez Chorvátske rameno.

 

"Petržalskú radiálu bude aj naďalej obsluhovať električková linka 3 a jej kapacita bude postupne posilňovaná. Predpokladáme, že v roku 2030 denne električku v Petržalke využije v každom smere 30-tisíc cestujúcich," uviedla hovorkyňa.

 

Dodala, že v miestach, kde cesty pretnú električku, budú zriadené prestupné zastávky. Nadväzné autobusy budú premávať do všetkých častí, ktoré budú vzdialené od električky.

 

"Systém nadväzných autobusových liniek bol zrealizovaný už v roku 2005, takže autobusy zostanú bez zmien trás. Zabezpečený bude aj prestup smerom na Jarovce, Rusovce a Čunovo na konečnej zastávke električiek," uzavrela hovorkyňa.
 



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: SITA/Netky Katarína Žáková

Foto:  iMHD.sk



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok