ŽILINA - Analýza žilinského Výskumného ústavu dopravy ukázala, že až 80 percent mýtnych priestupkov sa dopustili zahraničné tranzitujúce kamióny
Od januára začne na cestách II. a III. triedy platiť zákaz vjazdu pre tranzitujúce kamióny, v Žilinskom kraji to odľahčí najmä cestu II/507 zo Žiliny cez Považský Chlmec do Bytče, turčiansku cestu II/519 z Príboviec na Malý Čepčín či cestu II/583 smerujúcu z Párnice cez Terchovú do Žiliny. „Tieto cesty neboli v minulosti stavané na to, aby ťažkotonážne kamióny jazdili takmer až popod okná ľudí. Narúšajú statiku domov a ohrozujú deti i dospelých chodcov. Toto všetko bolo potrebné zobrať do úvahy pri rozširovaní mýtneho systému, a to nielen na štátne, ale aj na krajské cesty. Obmedzia sa tým tranzitujúce kamióny na cestách, kam nepatria, a ľudia prestanú byť vystavovaní zvýšenému riziku pri extrémnom dopravnom zaťažení,“ povedal predseda Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár o novom mýtnom zákone, ktorý rozšíril spoplatnené úseky na Slovensku o 225 kilometrov ciest I. triedy a na cestách II. a III. triedy zakazuje jazdiť tranzitujúcim kamiónom.
Podľa žilinskej krajskej samosprávy kamióny vyhýbajúce sa existujúcej sieti spoplatnených úsekov často využívali ako obchádzku krajské cesty II. a III. triedy. „Veľa dopravcov, a to najmä zo zahraničia, sa snažilo obchádzať mýtny systém. Nielenže neplatili mýto, ktoré sa používa na opravy poškodených ciest, ale svojou ťažkou tonážou začali využívať obchádzky po cestách, ktoré vlastnia a spravujú kraje. Nová norma sa zameriava na tranzitujúce kamióny, ktoré spôsobujú najviac problémov. Analýza žilinského Výskumného ústavu dopravy ukázala, že až 80 percent zaznamenaných mýtnych priestupkov spôsobovali zahraničné tranzitujúce kamióny,“ dodala hovorkyňa Žilinského samosprávneho kraja Hana Danová. Zákaz sa týka kamiónov, ktoré cez územie kraja len prechádzajú. Pre kamióny, ktoré majú cieľovú stanicu v bode, kam sa môžu dostať iba po ceste II. a III. triedy či po miestnej komunikácii, zákaz neplatí.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies