Reklamácia na tanieri: Aké možnosti majú nespokojní návštevníci reštaurácií?

NETKY.SK • 14 Január 2024, 14:40 • 2 min
Reklamácia na tanieri: Aké možnosti majú nespokojní návštevníci reštaurácií?

Nie je nič frustrujúcejšie, ako keď si objednáte svoje obľúbené jedlo a vzápätí vám obsluha prinesie niečo, čo vaše chuťové poháriky rozhodne nepoteší. Aj taká nepríjemnosť na tanieri má však riešenie. Jedlo a pitie objednané v reštauráciách a stánkoch s rýchlym občerstvením môžete reklamovať. Stačí byť asertívny a poznať svoje práva.

slovakia

left justify in out

Nespokojnosť oznámte ihneď

Aj v reštauráciách a stánkoch s rýchlym občerstvením uzatvárate kúpnu zmluvu ako kdekoľvek inde, a máte tak možnosť v prípade nespokojnosti uplatniť reklamáciu. Napriek tomu sa mnohí spotrebitelia stále ostýchajú ozvať.

 

Reštaurácia či stánok s rýchlym občerstvením zodpovedajú za to, že ponúkané pokrmy a nápoje majú deklarované vlastnosti, či už sú prezentované v jedálnom lístku, alebo si ich dohodnete s obsluhou. A pokiaľ vlastnosti nie sú v jedálnom lístku nijako bližšie špecifikované, mali by zodpovedať všeobecným zvyklostiam.

 

„V zásade platí, že reklamovať môžete čokoľvek, čo je predmetom kúpnej zmluvy, ktorú s podnikateľom prevádzkujúcim reštauráciu či občerstvenie uzatvárate. Dôvodom na reklamáciu môže byť množstvo, teplota, zloženie, zlý postup prípravy či chuť pokrmov a nápojov,” vysvetľuje riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.

 

Hneď ako si všimnete, že niečo nie je s vaším objednaným pokrmom v poriadku, informujte o tom obsluhu a požiadajte o riešenie. Čas je kľúčový – obsluhe nespokojnosť oznámte ihneď. Snažte sa byť v tejto situácii tiež objektívny a slušný. To, že pokrm nechutí ako podľa receptu vašej babičky ešte nemusí byť dôvodom na reklamáciu. Pokúste sa opísať problém čo najkonkrétnejšie a jasne.

Na čo máte ako nespokojný hosť právo?

Vo všeobecnosti môžete požadovať primeranú zľavu. Tiež môžete žiadať nápravu. Ak ide o zjavný nedostatok – obsluha vám napríklad priniesla úplne iné jedlo, než ste si objednali – požiadajte o nápravu ihneď.

 

„Určite nie je možné zjesť celý pokrm, a potom reklamovať zle dodanú objednávku už s prázdnym tanierom,” dodáva odborníčka. Pokiaľ má jedlo či nápoj závažné nedostatky, ktoré nie je možné napraviť, spotrebitelia môžu odstúpiť od zmluvy a nič neplatiť.

 

Častým dôvodom na reklamáciu je neadekvátne množstvo pokrmu. Mnohí spotrebitelia sa stretávajú s nedočapovaným pivom. Tu je však potrebné poznamenať, že to sa hodnotí až po spadnutí peny. Inokedy radosť pokazí studené jedlo. Riešením môže byť jednoduché ohriatie. Niekedy sa však zohrievaním jedlo znehodnotí, v takom prípade máte nárok požadovať nový pokrm.

 

Čo ak je obsluha nekonečne pomalá?

Aj tu je možné sa ohradiť. „Ak na obsluhu čakáte čas neúmerný zložitosti objednávky, môžete žiadať zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy a odísť,” radí E. Hekšová. Iná situácia však môže nastať, ak vás obsluha o dlhšom čase prípravy jedla vopred informovala a vy ste súhlasili. Ak by však reštaurácia aj tento čas prekročila, môžete požadovať zľavu, alebo od zmluvy odstúpiť a z reštaurácie odísť.

 

Nakoniec sa môžete obrátiť aj na štátne dozorné orgány. Ak ste narazili na problém týkajúci sa hygieny či bezpečnosti potravín, môžete kontaktovať Úrad verejného zdravotníctva SR a jeho regionálne zložky.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: FinReport, Foto: Topky / Getty Images (ilustračná foto)

Netky
JAR JE TU O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona