Ľ. VÁŽNY: Cargo je úmyselne devastované, aby mohlo byť následne lacno predané

NETKY.SK • 2 Jún 2011, 08:57 • 2 min
Ľ. VÁŽNY: Cargo je úmyselne devastované, aby mohlo byť následne lacno predané

Ľ. VÁŽNY: Cargo je úmyselne devastované, aby mohlo byť následne lacno predané

slovakia

left justify in out

img

Štátna Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) je úmyselne devastovaná. "Zdravého idú pochovať, aby ho potom mohli dobre a lacno predať," upozornil na dnešnej tlačovej konferencii poslanec za opozičný Smer-SD a exminister dopravy Ľubomír Vážny.
      Ako zdôraznil, "jedna vec sú vzletné sľuby, citáty a druhá vec je praktická rovina čísel". Z údajov, ktoré poskytol Vážnemu šéf rezortu dopravy Ján Figeľ (KDH) v rámci interpelácie v parlamente, vyplýva, že preprava v tomto podniku v druhom polroku 2010 stúpla. Kým v prvom vlaňajšom polroku predstavovala 155,7 milióna eur, v tom druhom už 159,2 milióna eur.
      Napriek rastu objemu prepraveného nákladu sa prevádzkový zisk za prvý polrok (300.000 eur) zmenil v druhej polovici minulého roka na stratu (18 miliónov eur). Celková strata Carga tak za prvých šesť mesiacov predstavovala 36,4 milióna eur a za druhú časť roka už 85 miliónov eur.
      Vážny poukázal aj na zamestnanosť v tomto štátnom podniku a plány vlády na prepustenie približne dvoch tisícov zamestnancov v tomto roku označil za kritické. Následne totiž nebude podľa neho nákladný železničný prepravca schopný zabezpečovať prepravu stúpajúceho objemu nákladu. Nákladná preprava sa totiž postupne začína spamätávať z krízy, čo sa prejavilo už v druhom polroku 2010.
      "My sme si uvedomovali, že v Cargu je určitá prezamestnanosť, ale nemôžeme ju riešiť drasticky," pripustil exminister. Práve preto medzi rokmi 2007 a 2009 prepustil podnik každoročne približne 600 pracovníkov a za prvých šesť mesiacov 2010 odišlo ďalších 240 ľudí. Podľa Vážneho väčšinou odchádzali do dôchodku, prípadne skončili dohodári.
      "Ďalšie klamstvo, ktoré sa stále prezentuje, je neschopnosť Carga ďalej existovať," dodal opozičný poslanec. Zdôraznil, že znížením ceny na vlakokilometer z 10,2 eura v roku 2010 na 4,9 eura v tomto roku dokáže firma ročne ušetriť 70 miliónov eur. Keď sa k tomuto pripočíta ešte šetrenie v podniku, ktoré oznámil Figeľ v sume 30 miliónov eur, Cargo by nemalo mať podľa Vážneho problém splatiť štátnu pôžičku v objeme 160 miliónov eur v priebehu dvoch rokov.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies