Reklama nikdy nepovie o finančnom produkte všetko

NETKY.SK • 18 Október 2016, 09:55 • 2 min
Reklama nikdy nepovie o finančnom produkte všetko

BRATISLAVA - Ľudia často pri výbere konajú podľa reklám, ktoré upozorňujú na rôzne výhody nejakého finančného produktu. Avšak nie vždy povedia všetko.

slovakia

left justify in out

Reklama na úrok bez uvedenia podmienok, cena časti produktu bez vymenovania ostatných poplatkov, neurčitá výška úrokovej sadzby "od" alebo vyzdvihovanie výhod a neuvedenie nástrah. Aj takto môžu vyzerať reklamy na finančné produkty, ktoré sa v zahraničí často považujú za nekalé praktiky.

 

"Reklama neslúži iba na upútanie pozornosti, ale funguje ako podnet k navštíveniu predajného miesta. A keď už tam človek príde, prvoradou úlohou predajcu je nepustiť ho bez zakúpeného produktu. Reklamu treba čítať inak, akoby iným jazykom. A vždy treba mať na pamäti, že niečo ako "zadarmo" neexistuje. Ak vám niekto dá iba tak desať eur, tak to je len preto, že vy ste mu predtým dali 20 eur, pričom na dosiahnutie zisku by mu stačilo získať iba 10 eur. Navyše, na vyplatenie tých "zadarmo desať eur" treba neraz splniť ešte niekoľko podmienok," hovorí Pavel Škriniar z portálu FinančnáHitparáda.

 

Podľa neho ak je budúci dlžník pozorný, môže sa rôznym lákadlám vyhnúť. Stačí sa zamerať na celkovú zaplatenú sumu namiesto na úrokovú sadzbu. Teda spočítať všetky splátky, poplatky a iné výdavky spojené s úverom. Výhodnejší je ten úver, pri ktorom sú celkové výdavky nižšie.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies