RECENZIA: Žena v okne vás prinúti pochybovať o realite

NETKY.SK • 15 Máj 2021, 17:35 • 2 min

Film, ktorý je síce zo začiatku trochu nudný, pretože, čo zaujímavé môže byť na žene, ktorá celý deň pozoruje susedov z okna? Dej však postupne graduje, miestami sa bojíte, a premýšľate, či je to realita, alebo sa hlavná postava Anna zbláznila. To, ako film skončí, by ste naozaj neočakávali!

Tento skvelý psychologický thriller s Amy Adams, Garym Oldmanem, Julianne Moore a Anthonym Mackiem vám v niektorých momentoch vyrazí dych. Súdiac podľa začiatku absolútne neočakávate zvraty, ktoré v priebehu filmu nastanú.

img

Thriller bol natočený podľa knižného bestselleru  Žena v okne, od autora A. J. Finna, amerického redaktora, ktorý s touto knihou debutoval v roku 2018. Jeho debut bol úspešný, keďže sa stal predlohou celovečerného filmu. Film je kvalitne vystupňovaný, až na pár scénok, ktoré zrejme boli pokusom o mierne hororové scény. Síce neboli až tak úchvatné, ale efekt určite splnili.

Anna Foxová, žena hľadiaca z okna

Hlavná hrdinka Anna Foxová naposledy vyšla zo svojho starého domu v New Yorku pred desiatimi mesiacmi. Celé dni bezducho blúdi po veľkom dome. V pozadí počuť, ako sa zhovára s mužským hlasom. Nevedno či je to len v spomienkach, alebo naozaj. Človek môže len dedukovať. Čo sa stalo s jej rodinou, ktorej fotografie vidno na chladničke? Núti vás to popremýšľať. Annine blúdenie po starom dome nie je príliš zaujímave, no má obrovský nádych tajomna. Bojí sa výjsť von. Trpí totiž agorafóbiou, chorobným strachom z otvorených priestranstiev. Okno a telefón sú jej jediným spojením so svetom.

img

Denne stojí, či sedáva pri okne, sleduje čo sa deje na okolí a v domoch okolo nej. Keď sa do domu naproti nasťahujú Russellovci, začne premýšľať o čosi viac. Otec, matka a dospievajúci syn, obraz dokonalej rodiny, no predsa z nich má zvláštny pocit. Je snimi všetko v poriadku? Objaví sa sled zvláštnych udalostí a zrazu naruší tichú noc desivý krik.

Nájde sa však nietkto, kto úverí žene, ktorá zapíja antidepresíva alkoholom, a celé dni sleduje susedov? Naozaj sa stal zločin alebo je to len výplod Anninej chorej mysle? Hlavná hrdinka si uvedomuje, že nebude ľahké dokázať to, čo videla. V istej chvíli situácia vyzerá tak, že Anna skoncuje s celým svojim trápením. No nastane obrovský zvrat a súčasne rozuzlenie príbehu.

Budete sa báť, premýšľať, a určite neoľutujete vzhliadnutie tohto filmu.

Kristýna Peštová