Podľa prieskumu Mastercard: 7 z 10 Slovákov nakupuje online z mobilného telefónu. Najdôležitejšie je pre nich pohodlie a bezpečnosť

NETKY.SK • 20 September 2023, 12:30 • 2 min
Podľa prieskumu Mastercard: 7 z 10 Slovákov nakupuje online z mobilného telefónu. Najdôležitejšie je pre nich pohodlie a bezpečnosť

BRATISLAVA - Pohodlie domova a nákupy na internete. To je kombinácia, ktorú v posledných rokoch volí čoraz viac ľudí. Online nakupuje 9 z 10 Slovákov, 71 percent z nich používa na nakupovanie na internete smartfón a väčšina respondentov si vyberá platbu kartou. Nutnosť prepisovania čísla karty vedie ľudí stále častejšie k uprednostňovaniu moderných riešení, ako je nová platobná metóda Mastercard Click to Pay, ktorá bude čoskoro spustená aj na Slovensku. Tá umožňuje bezpečnú a rýchlu platbu online bez nutnosti opakovaného zadávania údajov z platobnej karty alebo pamätania si hesla.

slovakia

left justify in out

Sedieť komfortne na pohovke s počítačom alebo dokonca ležať s mobilom v posteli, prechádzať ponuky e-shopov a z rovnakého pohodlia svoj nákup potom aj objednať a bezpečne a rýchlo zaplatiť. Také je dnes nakupovanie viac ako polovice Slovákov. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti Mastercard. Z pohovky v obývačke nakupuje 43 percent opýtaných. Spotrebitelia využívajú pri nakupovaní stále častejšie smartfóny: zatiaľ čo notebook Slováci používajú v polovici prípadov, svoj mobil až v 71 percentách.

 

Pohodlie pri nákupoch však nie je len o mieste a použitom zariadení. Každý piaty zákazník považuje za nepohodlné prepisovať údaje z platobnej karty pri platení v internetovom obchode. A ďalšej pätine opýtaných vadí, že pri zadávaní čísla karty musia ísť napríklad do vedľajšej miestnosti pre peňaženku. Rovnako dôležitá je však pri nakupovaní na internete aj bezpečnosť. Napríklad 56 percent Slovákov by si na e-shope nikdy neuložilo svoju platobnú kartu.

Nakupujeme oblečenie, platíme kartou

Internetovým nákupom dominuje oblečenie (59 percent), častou položkou v nákupných košíkoch je aj elektronika či spotrebný tovar, ako sú knihy alebo hračky (48 percent). Slovenským zákazníkom veľakrát plní košíky vybavenie do domácnosti (53 percent) a na internete stále častejšie nakupujú aj drogériu, lieky, potraviny alebo hotové jedlá.

 

Za nákupy na internete platia Slováci najčastejšie kartou. Či už fyzickú platobnú kartu alebo niektorú jej digitalizovanú podobu využíva ako najčastejšiu metódu platby online 64 percent zákazníkov. Buď využijú priamo platobnú bránu daného e-shopu, alebo platbu cez terminál pri prevzatí tovaru. Najväčší boom zažívajú v posledných rokoch riešenia, ktoré umožňujú platenie digitálnou (tokenizovanou) kópiou karty, ako je napríklad Mastercard Click to Pay.

Platobná metóda Click to Pay sa chystá aj na slovenský trh – pilotná prevádzka bude spustená v spolupráci s GoPay vo vybraných obchodoch ešte tento rok, na celom trhu potom na začiatku budúceho roku. V susednom Česku využívajú toto riešenie od minulej jesene. Click to Pay umožňuje bezpečné a rýchle platby na internete bez nutnosti opakovane opisovať číslo platobnej karty. Jej výhodou je, že funguje bez ohľadu na použité zariadenie. Hneď ako si zákazník bezpečne vytvorí digitálnu kópiu karty vo svojom profile Click to Pay, môže ju používať na počítači s operačným systémom Windows, notebooku od firmy Apple alebo napríklad v mobilnom telefóne s Androidom.

 

Click to Pay je bezpečné a pohodlné globálne platobné riešenie, ktoré by sa malo postupne stať štandardom pre platbu kartou na internete. Spotrebiteľom umožňuje na zariadeniach pripojených na internet platiť na pár kliknutí. Údaje z platobnej karty zostávajú bezpečne uložené vo vysoko zabezpečených dátových centrách kartovej spoločnosti, čo umožňuje používateľom platiť rýchlo na pár kliknutí, bez nutnosti zadávať údaje pri každom nákupe. Pomocou svojho profilu môžu navyše spravovať svoje preferované platobné karty, ktoré majú pri platení k dispozícii na všetkých svojich zariadeniach bez ohľadu na to, aký internetový prehliadač alebo predajný kanál používajú. Odpadá tak aj potreba ukladať kartové údaje u jednotlivých obchodníkov.

 

„Rovnako ako pri platení v kamenných obchodoch je pre zákazníkov aj na internete stále dôležitejšie pohodlie, bezpečnosť a tiež rýchlosť, akou nákup prebehne. Opisovať 23 čísel z karty je pre veľa ľudí natoľko nekomfortné, že v tejto fáze od nákupu upustia. V našich prieskumoch a dátach jasne vidíme dopyt po jednoduchom a pritom maximálne bezpečnom spôsobe platenia online. Tým je riešenie Click to Pay, ktoré umožňuje platbu kartou na jedno kliknutie z akéhokoľvek zariadenia. Zákazníci sa tak môžu sústrediť na samotný nákup a nie na zložité platenie,“ hovorí Luděk Slouka, riaditeľ produktového manažmentu v spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.


 
Pri platbách na internete potom už zákazník jednotlivé platby iba autorizuje bežným spôsobom – väčšinou biometricky vo svojej mobilnej banke.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček
Zdroj: Mastercard / Bison & Rose / Miroslava Boškovičová Foto: Trend
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies