Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
5. mar. 2021Fridrich
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek
17.09.2015 17:59 Ekonomika
Počiatek: Nová vláda bude stáť pred otázkou, ako financovať výstavbu diaľnic
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
17.09.2015 17:59 Ekonomika

Počiatek: Nová vláda bude stáť pred otázkou, ako financovať výstavbu diaľnic



BRATISLAVA - Po voľbách na jar 2016 bude nová vláda postavená pred problém, ako zabezpečí financovanie výstavby ďalších priorít v rámci dopravnej infraštruktúry. Nepôjde pritom o žiadne zanedbateľné sumy. Upozornil na to minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) počas dnešnej Hodiny otázok v Národnej rade (NR) SR.


Cestné úseky, ktoré sa dnes stavajú, prípadne sa práve súťažia, totiž vyčerpajú všetky eurofondy z nového programového obdobia. Nová vláda tak bude musieť podľa Počiatka napríklad vyriešiť, kde zoženie peniaze na chýbajúci úsek diaľnice D1 Turany – Hubová. "Podľa odhadov je to viac ako 700 miliónov eur," vyčíslil minister dopravy.

 

Zároveň bude musieť zabezpečiť peniaze na chýbajúce úseky kysuckej diaľnice D3 smerom do Poľska, čo je podľa Počiatka minimálne 600 miliónov eur. "A to nehovorím o úsekoch na rýchlostných cestách R4 a R2, kde hovoríme o stovkách miliónov až miliardách. Podľa toho, čo všetko bude určené za aktuálnu prioritu v tom roku," opísal šéf rezortu dopravy.

 

A ani to nie je podľa neho zďaleka všetko. "Máme tu úseky diaľnic smerom na Česko a zabúdať nemôžeme ani na severojužné prepojenie Slovenska," vymenoval. Celková potreba na najbližších sedem rokov na výstavbu naplánovaných diaľnic je tak podľa Počiatka 6,3 miliardy eur. To znamená 900 miliónov eur ročne, pričom zdroje ministerstva dopravy zo štátneho rozpočtu sú na tento účel ročne v optimistickom prípade na úrovni 350 miliónov eur.

Zo štátneho rozpočtu sa tak podľa ministra bude musieť ročne nájsť ďalších približne 600 miliónov eur.

 

A to v týchto sumách už podľa neho nie je započítaný obchvat Bratislavy, ktorý chce vláda stavať cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Práve to je podľa neho aj dôvod, prečo sa vláda rozhodla budovať obchvat touto formou. Tento krok ale ministerstvu dopravy vyčíta opozičný poslanec za KDH Pavol Zajac. Podľa neho, keby vláda považovala ochvat Bratislavy za prioritu, našla by naň peniaze a nemusel by sa stavať cez PPP projekt. "Tak, ako našla peniaze na prvý, druhý a neviem ešte koľký sociálny balíček," zdôraznil Zajac.

 



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok