MARANELLO - Vynovený aerodynamický tunel dodáva talianskej stajni Ferrari v motoristickej formule 1 potrebnú sebadôveru. Tím z Maranella musel odstaviť zariadenie na konci minulej sezóny pre problémy s koreláciou a zatiaľ používal aerotunel Toyoty v Kolíne nad Rýnom.
Napriek tomu, že Ferrari je len v počiatočných fázach hodnotenia výkonu zlepšeného tunela, šéfinžinier Pat Fry je so situáciou spokojný. "Momentálne sa využíva na sto percent, 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Normálna vec. Istotne sme urobili niekoľko rozumných zlepšení. Čas napovie, či sme presne tam, kde by sme chceli byť. Prvé náznaky sú dobré," povedal Fry pre portál Autosport.
Od novej sezóny nastanú v efjednotke výrazné zmeny, od osemvalcových motorov s objemom 2,4 litra sa prejde k 1,6-litrovým šesťvalcom s turbom. Fry nepochybuje, že rovnako dôležitý zostane aj vývoj v oblasti aerodynamiky, a preto bude hrať tunel Ferrari kľúčovú úlohu. "Aerodynamika bude stále dominantným faktorom. Budeme sa venovať motorom o čosi viac ako predtým. Predovšetkým, ak chcete správne vkročiť do šampionátu," dodal Fry.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies