Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
Zatvoriť
Časová os: F1 sezóna 2019
17. jún. 2019Adolf
BratislavaBratislava 24°
Biblia
TV program
Moje Netky
Tento článok sa nachádza v sérii F1 sezóna 2019. Otvorte časovú os udalostí.
Ilustračné foto
Ilustračné foto
15.04.2019 13:12 Šport
F1: Tretie podujatie tohtoročnej sezóny sa nieslo v znamení tisícej Veľkej ceny
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
15.04.2019 13:12 Šport

F1: Tretie podujatie tohtoročnej sezóny sa nieslo v znamení tisícej Veľkej ceny



BRATISLAVA - Počas včerajšieho dňa sa konal ďalší, v porade uť tretí závod F1 sezóny 2019. ferrari malo po spackanom Bahrajne určite čo naprávať, pokiaľ sa chcelo čím skôr dotiahnuť na špicu, kde vládnu obaja jazdci Mercedesu.


Sobotňajšia kvalifikácia toho zase veľa napovedala. Počas tréningov sa totiž šírili v paddocku infomácie, že Ferrari je neskutočne rýchle na rovinkách. Konkrétne túto informáciu posunul pred médiami šéf Mercedesu Toto Wolf. Dokonca niektoré zdroje začali špekulovať o tom, že čo to vlastne Ferrari tankuje. FIA zaviedla určité pravidlá, ktoré zakazujú testovanie určitých prvkov v palivách. No aj napriek tomu Shell, hlavný dodávateľ paliva pre Ferrari a jeho dcérsky tím Alfa Romeo Racing, počas minulej sezóny uskutočnil testy s 200 000 rôznymi zmesami. Talianske zdroje dokonca uvádzajú, že do Maranella chodí každý týždeň 10 litrov otestovanej novej zmesi paliva. Výkon motora bol teda podľa slov konkurencie veľmi popredu oproti ostatným. No lenže prišla kvalifikácia.

 

 

V prvej časti to ešte nevyzeralo nijak výnimočne. Prvé 3 top tímy sa kvalifikovali bez problémov. Do negatívnej štatistiky sa zapísal Lance Stroll, jazdiaci za Racing Point, ktorý sa po siedmy raz v rade nedostal ani do druhej časti kvalifikácie. ďalej nepostúpil ešte Albon, ktorý neodjazdil ani kolo, pretože v treťom tréningu veľmi tvrdo havaroval. pridali sa k nim ešte Kubica a Russell z Williamsu, súverénne najpomalšieho tímu. Veci sa začali diať ale v druhej časti. Bottas na Mercedese zajazdil neskutočne kolo a aj svojmu kolegovi Hamiltonovi naparil takmer 7 desatín. Ferrari sa však nedokázalo priblížiť ani Hamiltonovi a všetci zrazu začali uvažovať nad tým, kde sa ten silný motor od tlianskej stajne stratil. Tretia časť bola na tom podobne. Kvalifikácia sa teda skončila víťazstvom Mercedesom, ktoré sa do pretekov postavlil z prvého radu. Druhý rad patril Ferrari v poradí Vettel a Leclerc, tretí Red Bullom. Kimi Raikkönen sa aj napriek obrovskej podpore tribún nedostal do tretej časti. Jeho kolega Giovinazzi nedokončil tretiu časť kvôli problémom s elektronikou. Alex Albon do kvalifikácie ani nenastúpil, kvôli hrozostrašnej nehode v treťom tréningu.

 

 

Čínsky okruh pri Šanghaji je charakteristický tým, že monoposty na ľavej strane sú v nevýhode, lebo štartujú na špinavšej stope. Pole postion Bottasa preto ešte pred prvou zákrutou zmazal Hamilton a rovanko sa vymenili aj jazdci Ferrari. V prvom kole sa však odohrala aj kolízia ruského torpéda Kvyata s oboma McLarenmi.

 

 

Konečne však prišiel závod, v ktorom každý pilot prišiel na výmenu gúm minimálne dva razy. Prvú zastávku rozbehlo už tradične Alfa Romeo, a to konkrétne taliansky pilot Giovinnazi. Jazdci menili stredne tvrdé (žlté) za tvrdé (biele). Vo Ferrari prebehla opäť zajímavá stratégia. Tentoraz dostal tretí Leclerc pokyn od tímu aby pridal, a o dve kolá neskôr už musel pustiť svojho kolegu Vettela pred seba. 

 

 

Red Bull sa snažil o undercut na Ferrari, no Vettel na zastávku Verstappena reagoval hneď v ďalšom kole. Vyšiel na trať tesne pred ním, a v tom istom kole sa pokúsil aj o predbehnutie.

 

 

To mu napokon nevyšlo a do konca závodu sa za ním už len viezol. Mercedesy napokon celý závod úplne ovládli. Lewis Hamilton vyhral už druhý závod po sebe. Druhé miesto Bottasa zariadilo pre Mercedes vyrovnanie rekordu. Po dlhých rokoch sa podarilo jednému tímu dosiahnuť double v prvých troch pretekoch sezóny. Naposledy sa o to postaral Williams, no vtedy prišla stajňa s prelomovým vyvážením monopostu, a konkurencii naložili v každých pretekoch sezóny viac ako 30 sekúnd. Ako tretí sa na stupne vížazov dostal Sebastian Vettel. Leclerc bol však podľa viacerých analytikov rýchlejší aj počas tohto víkendu, a preto sa v paddocku F1 už začína šuškať, že by bolo lepšie nechať jazdcov Ferrari bojovať priamo na trati.

 

 

 

Poradie pilotov, ktorí počas víkendu v Číne bodovali:

 

 

 

 



reklama


Zdroj: netky LČ

Foto:  TASR, Youtube, Instagram, formula1.com



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok