Dámy a páni, predstavujeme vám najrýchlejšie auto súčasnosti!

NETKY.SK • 19 Júl 2019, 17:37 • 2 min
Dámy a páni, predstavujeme vám najrýchlejšie auto súčasnosti!

BRATISLAVA – Kto by to bol povedal, že najsilnejšie auto súčasnosti nebude Ferrari, Bugatti či niektorá značka z Japonska alebo Ameriky. Sú to práve Briti ktorí ohúrili celý svet, keď sa na svetlo sveta dostal nový model od Lotusu Type 130, alebo po novom Lotus Evija.

slovakia

left justify in out

Je to tak, Spoločnosť Lotus sa môže pýšiť najrýchlejším elektromobilom súčasnosti. Ako to ale automobilka dokázala? Musíme sa vrátiť zhruba 10 rokov dozadu, keď sa generálnym riaditeľom stal Dany Bahar. Prevzal kompletne celú spoločnosť a na autosalóne v roku 2010 debutoval hneď s piatimi novými konceptmi, avšak do výroby sa nedostal ani jeden. Za údajné zneužitie finančných prostriedkov akcie luxusnej značky automobilov v roku 2012 rapídne klesli. Dôležité však bolo, že zotrvala a v roku 2017 vytvorila koncern s čínskou automobilkou Geely, ktorá kúpila väčšinový podiel Lotusu. Britsko-japonský koncern od tej doby skúšal stále nové inovácie ako v motore, tak aj v elektronike, a nový model Evija je výsledkom tejto spolupráce.

 

 

Rok 2019 znamená pre automobilový svet úplné pohltenie do elektro pohonu. Výnimkou nie je ani Evija. Okrem iného sa môže pochváliť niektorými až netradičnými prvkami a ohromným dizajnom. Vozidlo poháňajú všetky kolesá a 4 elektromotory, z ktorých každý jeden bude mať výkon 500 koní. Je to neskutočná rýchlosť, ale nie je sa čomu diviť, keďže pri vývine pomáhala aj stajňa Formule 1 Williams Racing, konkrétne oddelenie tímu na podporu stavby motorov. Výsledkom je, že za 9 sekúnd dosihane Evija rýchlosť 300 km/h. Maximálka by však mala byť ešte vyššia, a to až 320 km/h. Batéria s výkonom 70kWh môže byť nabitá na 80% za necelých 12 minút. Podľa európskych meradiel vydrží auto prejsť na jedno nabitie cez 400 km.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#lotusevija#ferdydesigner#cardesign#diseñoautomotriz#car#lotusconcept#lotus2020#lotus2019#europe#dibujo#guatemala

Príspevok, ktorý zdieľa S U P E R GT (@design_supergt),

 

Povrch tohto skvostu je tak exotický, že jeho suma sa vyšplhala na 2 milióny USD. Namiesto klasických spätných zrkadiel vám z bočných strán pri naštartovaní vyskočia kamery, ktoré snímajú prostredie. Nevidieť tu žiadne vyčnievajúce kľučky, hrany dverí či ostré uhly. Obrovské medzery v predných blatníkoch a dutých podlhovastých zadných svetlách ponúkajú vylepšenú aerodynamiku s veľkým difúzorom v zadnej časti, čím sa zozadu vytvára úžasný pohľad. Navyše riešenie zadných svetiel je úplne prelomové. Žiadny iný automobil ešte s niečím podobným neprišiel.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Walk around of the Lotus Evija #lotuscars #lotusevija #evija

Príspevok, ktorý zdieľa Mike Urbine (@exotic_cars_naples),

 

Interiér automobilu ponúka ohromné novinky v každom smere. V prvom rade je to netradičný stredový panel, ktorý výrobcovia označili ako "lyžiarsky svah." Ponúka veľa možností nastavenia a prepínanie medzi režimami Range, City, Tour, Sport a Track. Automobil taktiež disponuje podporou Apple CarPlay a Androidom. Volant je robený pre typicky športový model. Primpomína skôr ten v F1 ako u bežných vozidiel na cestách.

 

 

Lotus uvádza, že s hmotnosťou 1 680 kilogramov bude Evija najľahším automobilom, ktorý kedy vstúpi do výroby. Na trh sa má dostať v roku 2020. Vyrobiť sa má predbežne 130 kusov ako pocta pre model Lotus Type. Cena novej britskej pýchy sa bude pohybovať od 1,9 milióna eur, ktorá bude ešte určite vyššia, pretože v nej nie sú zarátané dane a iné poplatky. Budúci majitelia musia navyše zložiť zálohu 250 000 libier. Evija bude produktom výroby továrne automobilky v britskom meste Norwich.

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
lukas cief

Netky
JAR JE TU O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona