Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
20. nov. 2019Félix
BratislavaBratislava 10°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
16.07.2019 18:44 Relax
Čo skutočne funguje na chudnutie po štyridsiatke?
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
16.07.2019 18:44 Relax

Čo skutočne funguje na chudnutie po štyridsiatke?



Svet nie je fér. Zvlášť ak ste žena a je vám niečo cez štyridsať. Môžete jesť rovnako ako predtým, alebo dokonca o niečo menej, nemusíte sa váľať pri romantických filmoch, a napriek tomu začnete priberať aj tam, kde ste zatiaľ žiadne tukové zásoby nemala.


Ako to a čo s tým? Našťastie ani chudnutie po štyridsiatke nie je úplne beznádejné. Ale bez úpravy jedálnička a dostatku pohybu to nepôjde.

 

Zatiaľ čo v dvadsiatich rokoch nikomu moc neublíži, keď čas od času skúsi nejakú diétu, alebo si naopak dopraje nejaký nediétny úlet, v štyridsiatke už by si to mala žena dvakrát rozmyslieť.

 

Pretože spomaľujúci sa metabolizmus podobné prehrešky neodpúšťa, viac než predtým treba strážiť nielen množstvo stravy, ale aj jej zloženie - podstatný je vyšší príjem bielkovín ako predtým.

 

Po štyridsiatom roku života klesá bazálny metabolizmus, a to najmä u žien, a kvôli hormonálnym zmenám sa tuk ukladá výraznejšie do oblasti brucha, najmä vo vnútri brušnej dutiny.

 

1. Zníženie energetického príjmu nepomôže, ale naopak je potrebné zvýšiť výdaj energie tak, aby sa tuk z oblasti vo vnútri brucha spotreboval ako zdroj energie pre fyzickú aktivitu.

 

2. Ďalej je nutné strážiť a prípadne zvýšiť prísun bielkovín, aby bol pokles bazálneho metabolizmu čo najpomalší. Teda pridať pohyb, skontrolovať množstvo bielkovín v strave (býva ich nedostatok) a strážiť si celkový prísun energie, nie len cukrov.

 

3. Sladké pred cvičením je veľmi vhodné, po cvičení sú naopak sladkosti nevhodné. 

 

 

Ako na to?

 

Na to, ako zhodiť, keď vám už bolo 40, sa zameriavajú aj vedci. A upozorňujú, okrem iného na to, že ak so sebou žena niečo neurobí, tak sa jej niekedy medzi tridsiatkou a päťdesiatkou premení 15 kíl svalov na tuk.

 

Je to prirodzený proces, ale dá sa zvrátiť alebo aspoň spomaliť. Výskum Boston Medical Center naopak potvrdil, že všetko zhoršuje sedavý spôsob života, zlá strava, nedostatok posilňovania a pohybu.

 

Ak sa chceme zbaviť nežiaducich tukových vrstiev, je základom to, že musíme telu pomôcť s podporou imunity a vitality. To má priamu súvislosť s tým, ako máte telo zvnútra čisté.

 

Chudnutiu v tomto veku môže pomôcť aj detoxikácia, pretože črevá, ale napríklad aj pečeň už nejdú na plný výkon. Vhodné je doplniť jedálny lístok zeleninovými šťavami, tie vás navyše čiastočne zasýtia.

 

Zdravé tuky

 

Priemerná štyridsaťročná žena nekonzumuje skoro žiadne zdravé tuky. Medzi zdravé tuky iste patria takzvané omega-3 nenasýtené mastné kyseliny.

 

Tie sú najčastejšie v rybách (známe ako rybí tuk) a v rastlinných olejoch (ľanový, makadamový). Pričom sa zdá, že nedostatok týchto tukov môže paradoxne viesť k tomu, že naše tukové zásoby naberajú na sile. Najvhodnejšími zdrojmi sú ryby a kapsule rybieho tuku.

 

Jedzte bielkoviny

 

Kto je bielkoviny, má viac svalov. Tak to skrátka je, zvlášť keď sa k tomu navyše dostatočne hýbe. Bielkoviny udržujú metabolizmus vo vyššom tempe rovnako ako pohyb.

 

Potrebujete 1,3 až 1,5 gramu bielkovín na kilo telesnej hmotnosti (výskumy uvádzajú, že je to brané pre športovo aktívnu ženu - to je tiež podmienka pre redukciu tuku).



reklama


Zdroj: netky BL

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok