2011: Prvé experimenty s kryptomenami

NETKY.SK • 3 Jún 2017, 10:00 • 2 min
2011: Prvé experimenty s kryptomenami

TOKIO - Na konci roka 2010 vydal Satoshi "rozlúčkovú" Bitcoin verziu 0.3.9 a projekt opustil. Tento odchod tvorcu nebol kritický pre kryptomenu ako takú, keďže komunita prevzala vývoj. Bol vytvorený návrh Bitcoin Improvement Proposal – BIP, ktorý mal za cieľ zvýšiť efektívnosť komunikácie v rámci komunity. Toto je štandardný spôsob komunikácie nápadov, keďže Bitcoin nemá formálnu štruktúru.

Otvoriť časovú os

slovakia

left justify in out

Od tej doby sa objavilo mnoho názorov na to, ako Bitcoin vylepšiť, ale nie všetky z nich by sa dali implementovať. Niektorí ľudia z komunity tak začali vlastné projekty. Prvá myšlienka, ktorá sa mala implementovať, bola viazanosť Bitcoinu na systém DNS, ktorý viedol k vytvoreniu Namecoin. Potom vývojári začali experimentovať s časom blokovania, odmeňovaním, dobou splatnosti a ďalšími parametrami a ako výsledok vytvorili GeistGeld, iXcoin, SolidCoin a ďalšie.

Keďže ťažkosti Bitcoinu pokračovali, ľudia začali migrovať na farmy FPGA (Field programmable gate array je druhom programovateľnej digitálnej logiky) a GPU (Graphics processing unit – grafický procesor). Verejnosť bola znepokojená nedostatkami SHA256 (kryptografický transformačný algoritmus), ktoré otvorili dvere vedúce k novým pokusom.

Prvou kryptomenou, ktorá opustila SHA256, bola Tenebrix. O niečo neskôr sa objavil Litecoin rozvíjala a komunita ho privítala s väčším nadšením ako Tenebrix. Litecoin sa dal ťažiť procesormi, takže grafické karty prenechával drahšiemu Bitcoinu.

 

img

V júli 2011 prišla aplikácia Bitcoins Mobile určená pre iPad, ktorú vydala spoločnosť Intervex Digital. O mesiac neskôr sa objavila P2Pool, čo bola prvá decentralizovaná P2P skupina. Zároveň sa začala analýza anonymity v Bitcoin systéme, čo bol začiatok seriózneho výskumu tejto problematiky.

V lete a na jeseň toho istého roku sa objavili systémy ASIC a zohrali významnú úlohu pri destabilizácii ťažobného procesu. Problémom ASIC však bola výsledná konsolidácia výpočtovej sily v rukách jednotlivcov, ktorá je protikladná filozofii Bitcoinu. Táto myšlienka sa stala základom zrodu Primecoinu (2013), pri ktorom sa v priebehu ťažby hľadali prvočísla.

 

img

V roku 2011 sa objavila aj kryptomena Ripple. Istý webový vývojár z Vancouveru, Ryan Fugger, implementoval Ripple ešte v roku 2004. O rok neskôr začala spoločnosť Fugger budovať Ripplepay ako finančnú službu na poskytovanie bezpečných platobných možností členom online komunity prostredníctvom globálnej siete. Vtedy si niektorí ľudia uvedomili, že Ripple, ako myšlienka výmeny reťazca IOU (I owe you – som ti dlžný), dokáže skĺbiť to najlepšie z kryptomien a vyriešiť niektoré z ich problémov (spoliehanie sa na centralizované výmeny, vysoké využívanie elektriny a pomalé transakčné časy). To viedlo k tomu, že v roku 2011 Jed McCaleb vyvinul nový systém Ripple. Súčasne v máji 2011 začal McCaleb vytvárať systém digitálnej meny, v rámci ktorého sa transakcie overovali konsenzom medzi členmi siete a nie procesom ťažby, ktorý sa použil pri Bitcoine.

V ďalšom článku sa pozrieme na rozvoj infraštruktúry kryptomien.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Martin Šelestiak
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies