Zmeny vníma pozitívne aj Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH).Novelou sa odstraňujú nerovnaké podmienky pre tzv. koncesovaných taxikárov a vodičov, ktorí vozia zákazníkov cez mobilné aplikácie. Skúsenosti z iných krajín hovoria, že najlepšou cestou je zjednodušenie podmienok pre klasických taxikárov, ale zároveň aj prísnejšia a efektívnejšia kontrola ich dodržiavania. IDH tiež verí, že základom mestskej mobility musia byť férové a jasné podmienky, ktoré by platili pre všetkých rovnako.

"Zmeny zákona prinesú do podnikania v taxislužbe zvýšenie kvality poskytovaných služieb a zrovnoprávnia podnikanie taxikárov tradičným aj moderným 'internetovým' spôsobom. Zároveň predtým kritizované 'internetové' podnikanie vytiahne zo zóny šedej ekonomiky," skonštatoval riaditeľ inštitútu Rastislav Cenký.
Prevádzkovatelia taxislužby budú podľa ministerstva dopravy naďalej potrebovať koncesiu a autá budú musieť byť označené, aby boli kontrolovateľné. Odpadá však odborná spôsobilosť v taxislužbe, finančná spoľahlivosť, či skúšky vodiča vozidla taxislužby.
Novela zákona tiež neurčuje vek vodiča a rovnako ani vek vozidiel. Po novom bude mať aj mestská polícia možnosť zastaviť vozidlo a skontrolovať, či sa nevykonáva taxislužba. Bloková pokuta je stanovená do sumy 500 eur, ak sa vodič nevie preukázať pri kontrole kópiou koncesie. V prípade, že používa neoznačené vozidlo, dostane pokutu do 200 eur.
Za netky.sk
lukas cief