Veľké porovnávanie modelov SUV: Porsche Cayenne

NETKY.SK • 22 Marec 2021, 18:26 • 2 min
Veľké porovnávanie modelov SUV: Porsche Cayenne

Opäť sa vraciame do Stuttgartu, no tentoraz ku konkurenčnej automobilke pre Mercedes. Dá sa vôbec Porsche porovnávať s Mercedesom? Pri SUV Cayenne určite áno, pretože tento model bol prielom pre nemeckú športovú automobilku už v roku 2002.

Otvoriť časovú os

slovakia

left justify in out

Porsche Automobil Holding SE, alebo len skrátene Porsche sa vyznačuje najmä svojimi športovými, nízkostavanými a poväčšine malými autami. No Nemci pochopili, že vyrábať len športové autá pri tak veľkej konkurencii, akými sú v Nemecku napríklad Mercedes alebo BMW, je doslova šialenstvo. Na druhej strane, Nemci nemajú takú náturu ako Taliani – možno aj preto sa Ferrari na juhu Európy tak darí. Každopádne aj Porsche sa pustilo do výroby niečoho väčšieho a úžitkového. Preto vznikol model Cayenne, ktorý už pozná svoju tretiu generáciu.

 

img

 

Motorizácia

Nové modely Cayenne sú dostupné ako benzínové (Coupé, S Coupé a Turbo Coupé) a rovnako tak na hybridný pohon E-Hybrid CoupéTurbo S E-Hybrid Coupé. Všetky varianty majú vo výbave pohon všetkých 4 kolies 4x4. Maximálny výkon hybridu Cayenne je 500 kW, čo predstavuje rýchlosť okolo 295 km/h. Pri benzínovom modeli je to 404 kW s maximálnym výkonom 286 km/h.

 

Spotreba

Nemôžeme porovnávať benzínový variant s E-Hybridom, čo do spotreby. Dajú sa však zobrať všetky druhy benzínových pohonných agregátov pre tento model SUV. Pri benzínoch je to spotreba od 9,4 do 11,4 l. Pri športovej značke nič strašné, avšak keď si zoberieme kombinovaný "hybrid" motor, spotreba sa tu pohybuje na úrovni od 3,2 do 3,9 l.

 

Turbo S E-Hybrid Coupé, najsilnejší motor pod kapotou Porsche Cayenne má spotrebu 3,9 l a výkon 500 kW. Rozdiel v spotrebe uvádzame takisto aj pri predchádzajúcich dvoch modeloch, o ktorých si môžete prečítať na našej časovej osi zobrazenej v hornej časti nad titulkom. Celkovo však musíme podotknúť, že model tretej generácie je ľahší o 55 kg.

 

 

Jazda v teréne
Čo sa týka hybridov, tak spomenutý najsilnejší model je kombináciou motora V8 s dvojitým turbodúchadlomelektromotorom. Po prvýkrát je tu pre Cayenne elektrické riadenie zadných kolies. V zákrutách vás nevynáša a jazda je oveľa viac stabilnejšia aj pri vyššej rýchlosti. Cayenne vďačí za širší rozsah nastavenia medzi Comfort a Sport novej osemstupňovej prevodovke Tiptronic S s ešte väčším rozsahom prevodov. Novinkou je doplnkový PDCC systém (Porsche Dynamic Chassis Control) na stabilizáciu nakláňania z hydrauliky na elektrinu. Profitovať z toho budú najmä športovo ladení vodiči.

 

 

Vzhľad
Robustné Cayenne vyzerá už na prvý pohľad ako rýchla šelma. Predná kapota sa vyznačuje pôsobivým dizajnom s prívodmi na vzduch. LED svetlomety majú ovládateľné kúžely. Dizajn sa trochu zmenil oproti predchodcovi. Tentoraz sú v ponuke štvorbodové denné svetlá, čo je asi najvýraznejší znak nových "Cayennov".

 

Na zadnej časti auta je neprehliadnuteľný svetelný pás, ktorý sa ťahá pozdĺž celej časti. Modelom Coupé navyše Porsche priblížilo ikonickú 911-ku. Je tu aj adaptívny zadný spojler, ktorý poskytuje dostatočný prítlak, aby ste na to mohli poriadne dupnúť. Cayenne sa ako väčšina SUV vyznačuje aj sklenenou strechou, ktorú možno za akýchkoľvek podmienok aj zakryť roletou.

 

 

Interiér sa nedá čakať iný ako športový, aj keď toto SUV patrí skôr k rodinným autám. Sedadlá sú už akoby pripravené na športovú jazdu. Už pri prvých metroch si to žiada pridať plyn. Pri dlhších cestách si môžete zvoliť funkciu masáže predných sedadiel pre lepší komfort.

 

Klimatizácia sa dá nastaviť samostatne ako na mieste vodiča, tak aj spolujazdca. Zadné sedadlá to majú tak isto. Pri počte 4 ľudí v aute si teda každý jeden môže navoliť samostatnú teplotu na mieste, kde sedí. Myslelo sa aj na alergikov. Peľ a drobné častice sú zachytávané v uhlíkovom filtri skôr, než sa dostanú do interiéru.

 

Porsche disponuje, podobne ako Mercedes, vlastným komunikačným systémom. PCM (Porsche Communication Management) sa stará o riadenie zvuku či navigácie. V Strede uprostred sa nachádza 12,3-palcov široký dotykový displej. Pixely na obrazovke sú považované za vtip, keďže displej má rozlíšenie full-HD.

 

 

O zvuk v priestore sa stará 21 samostatných reproduktorov. Reproduktory sú dodávané firmou Burmester. Technológia zlepšovania zvuku BOSE® SoundTrue zaisťuje ešte lepšiu kvalitu a dynamiku zvuku pri komprimovaných formátoch súborov.

 

Asistencia počas jazdy
Nemci v modeli použili asistenta InnoDrive. Ten jednak rozpoznáva zmenu rýchlosti, stúpajúci alebo klesajúci terén ešte predtým, ako sa v ňom ocitnete. Výsledkom je čo najlepšie zaobchádzanie s motorom. Porsche Slovensko však upozorňuje, že aj tento systém má svoje limity a netreba sa naň spoliehať za akýchkoľvek podmienok. V prípade pochybností sa dá systém obísť zošliapnutím plynového alebo brzdového pedála.

 

Pre nočné videnie sa používa infračervená kamera, ktorá sníma okolie ešte skôr, ako ho uvidíte vy pomocou svetiel. Akékoľvek prekážky sa následne po zaznamenaní objavia vodičovi ako termálny obraz na prístrojovej doske.

 

 

Porsche inak ponúka ešte asistenta pri parkovaní (4 kamery s 360 stupňovým uhlom pohľadu), asistenta pri držaní jazdného pruhu počas jazdy (nesleduje len jazdný pruh, ale aj auto za vami a rovnako tak slepé uhly), asistencia pri zrážke (auto zastaví samé, pokiaľ hrozí zrážka s objektom).

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
lukas cief
Netky
Deň Ústavy o
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies