Pre komoru učiteľov bol rok 2014 v školstve premárnený, odborári vidia aj klady

NETKY.SK • 27 December 2014, 10:44 • 2 min
Pre komoru učiteľov bol rok 2014 v školstve premárnený, odborári vidia aj klady

BRATISLAVA – Tento rok sa pre Slovenskú komoru učiteľov (SKU) nič zásadné neudialo, čo by viedlo k zlepšeniu situácie v rezorte školstva. Odborový zväz pracovníkov školstva a vedy na Slovensku (OZ PŠaV) či Združenie samosprávnych škôl Slovenska v tomto smere však vnímajú aj isté pozitíva.

slovakia

left justify in out

"Rok 2014 bol pre rozvoj školstva ďalším premárneným rokom," skonštatoval pre TASR viceprezident SKU Vladimír Crmoman, podľa ktorého sa okrem dvojnásobnej výmeny ministra školstva v tomto rezorte nič neudialo. Školskí odborári negatívne hodnotia nízku valorizáciu platov nepedagogických zamestnancov všetkých typov škôl a školských zariadení. Taktiež im prekážajú časté výmeny ministrov v rezorte školstva a nepresadenie vo vláde Správy o systémových zmenách v školstve. "Naďalej pretrvávajú problémy zamestnancov, ako sú započítateľnosť rokov praxe, ktorá nie je v súlade s vekom odchodu do dôchodku či analytické listy pre nepedagogických zamestnancov," povedal pre TASR predseda OZ PŠaV Pavel Ondek. Ako ďalej uviedol, neustále pretrváva aj problém nízkeho ohodnotenia pedagogických, odborných a nepedagogických zamestnancov.
      

V tomto roku odborári preto pozitívne hodnotia zvýšenie platov pedagogických a odborných zamestnancov regionálneho školstva a nárast platov pedagógov vysokých škôl. "Prínosné je rovnako uzákonenie uzatvárania pracovných zmlúv u začínajúcich pedagógov a odborných zamestnancov na dobu určitú, na 12 mesiacov a uzákonenie dovolenky pre odborných zamestnancov tak, ako je to u pedagógov," povedal Ondek.
      

Združenie samosprávnych škôl Slovenska (ZSŠS) malo podľa jeho predsedníčky Aleny Petákovej v roku 2014 dve celoslovenské zasadania pléna, na ktorých sa riešili hlavne zmeny v štátnom vzdelávacom programe a legislatívne zmeny - v školskom zákone, v zákone o pedagogických zamestnancoch či v zákone o financovaní školstva. 


"Najdôležitejšou témou pre nás bola revízia štátnych vzdelávacích programov, ktorých zmenu sme iniciovali pred dvoma rokmi," uviedla pre TASR Petáková. Podľa jej slov sa snažili hlavne o rozpísanie obsahového a výkonového štandardu na ročníky, upravenie medzipredmetových vzťahov a to, aby počet hodín na predmet zodpovedal aj množstvu obsahu. "Dúfam, že sa nám podarilo vysvetliť všetkým, ktorí majú na to dosah, že učiteľ a školy nemôžu zostať osamotené vo svojom úsilí," dodala predsedníčka. 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
JAR JE TU O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona