PARÍŽ - Francúzsky výrobca pneumatík Michelin dosiahol vlani nárast zisku o dvojciferné číslo.
Vďačí za to vysokému dopytu, najmä automobiliek v západnej Európe a v Severnej Amerike, a tiež nižším cenám vstupných surovín a redukcii celkových nákladov, ktorá mu pomohla zlepšiť ziskovosť. A zároveň oslabenie eura zvýšilo tržby koncernu v zahraničí. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Čistý zisk najväčšieho výrobcu pneumatík v Európe sa vlani zvýšil o 12 % na 1,16 miliardy eur a jeho tržby vzrástli o 8,4 % na 21,2 miliardy eur.
Prevádzkový zisk spoločnosti pred odpočítaním jednorazových položiek stúpol minulý rok o 19 % na 2,58 miliardy eur z 2,17 miliardy eur v roku 2014. Tento výsledok prekonal odhady analytikov, ktorí Michelinu predpovedali prevádzkový zisk v priemere 2,48 miliardy eur.
Vedenie spoločnosti navrhlo zvýšiť dividendy za minulý rok na 2,85 eura za podiel z 2,50 eura za podiel za predchádzajúci rok.
Michelin sa snaží zredukovať svoje náklady, aby dosiahol nárast ziskovosti a v rámci reštrukturalizácie plánuje zatvoriť niektoré prevádzky v Európe, konkrétne v Británii, Nemecku a Taliansku. Odložil tiež plány na výrobu pneumatík v Indii.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies