BRATISLAVA - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) zrušila užšiu súťaž na nákup nových viacsystémových hnacích dráhových vozidiel.
Za dodanie šiestich rušňov a v rámci opcie maximálne desiatich kusov počas piatich rokov predpokladala zaplatiť z vlastných zdrojov predbežne 72 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, resp. 86,4 mil. eur vrátane dane. Štátny vlakový osobný dopravca zrušenie tendra zdôvodnil tým, že vyhodnotená ekonomicky najvýhodnejšia ponuka po elektronickej aukcii bola vo výške 78,4 mil. eur a predpokladanú cenu, ktorá bola záväzným limitom, prekročila o 6,4 mil. eur.
ZSSK vyhlásila súťaž na nákup hnacích dráhových vozidiel v septembri minulého roka. Opciu si chcela uplatniť najneskôr do konca roka 2017. Rušne mali byť štvornápravové s dvoma čelnými riadiacimi stanovišťami, museli mať trvalý výkon minimálne šesťtisíc kilowattov a v prevádzke mali byť schopné dosahovať rýchlosť 200 kilometrov za hodinu.
Úrad pre verejné obstarávanie v prípade tohto tendra v máji zamietol viaceré námietky jedného z uchádzačov proti podmienkam v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania, v súťažných podkladoch a vo výzve na predkladanie ponúk. Navrhovateľ predložil námietky ešte vlani v októbri a novembri pred otváraním časti ponúk označených ako kritériá, vrátane cenovej ponuky. Tie sa otvárali v máji tohto roku.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jedným z troch nástupníckych podnikov bývalých jednotných železníc, má základné imanie 212,44 mil. eur, jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky ministerstva a IC vlaky prevádzkuje na vlastné náklady bez podpory štátu.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies