BRATISLAVA - Sektor virtuálnej reality by mal dosiahnuť v tomto roku po prvýkrát tržby presahujúce miliardu amerických dolárov (USD), pričom 700 miliónov USD budú tvoriť tržby z predaja hardvéru.
Vyplýva to z prognóz spoločnosti Deloitte pre oblasť technológií, médií a telekomunikácií (TMT) pre rok 2016. Predať by sa malo v tomto roku okolo 2,5 milióna náhlavných súprav pre oblasť virtuálnej reality (VR headsety) a 10 miliónov kópií hier.
"V roku 2016 sa očakáva, že virtuálna realita dosiahne významný míľnik - stane sa trhom v hodnote jednej miliardy USD. V dlhodobom horizonte však pravdepodobne bude pre VR ťažké dosiahnuť úroveň rozšírenia smartfónov, počítačov alebo televízorov,“ uviedol partner spoločnosti Deloitte Ivan Lužica.
Ako ďalej konštatoval, výrazný potenciál rastu je v kognitívnych technológiách, ako napríklad počítačové videnie, spracovanie prirodzeného jazyka. "Očakáva sa, že tento rok bude až 80 zo 100 najväčších softvérových firiem používať kognitívne technológie, čím sa uvoľní potenciál internetu vecí. Časom to dokonca môže zmeniť počítače, ako ich poznáme. Hoci kognitívne technológie možno nezaujmú spotrebiteľov tak ako nové VR headsety, pravdepodobne budú v dlhodobom horizonte oveľa dôležitejšie pre firmy aj spotrebiteľov,“ predpokladá Lužica.
Správa spoločnosti Deloitte predpovedá, že v tomto roku sa mobilné zariadenia (smartfóny a tablety) pravdepodobne stanú hlavnou platformou pre hry z hľadiska výnosov zo softvéru. Výnosy by mali dosiahnuť 35 miliárd USD, čo je nárast o 20 % oproti roku 2015. Očakávané výnosy počítačových hier v sume 32 miliárd USD a hier na konzoly pri 28 miliardách USD tak rastú len o päť percent, respektíve šesť percent medziročne.
Podľa Deloitte by mali spotrebitelia v tomto roku priamo predať alebo vymeniť približne 120 miliónov použitých smartfónov a ich vlastníci by tým mali získať viac ako 17 miliárd dolárov. Ide o výrazné zvýšenie z 80 miliónov predaných smartfónov v roku 2015 v hodnote 11 miliárd USD. Prognózy pre oblasť TMT vychádzajú z celosvetového prieskumu, ktorý sa opiera o hĺbkové rozhovory a poznatky získané od klientov členských firiem Deloitte, bývalých pracovníkov Deloitte, či odvetvových analytikov, riaditeľov popredných spoločností v sektore TMT.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies