Slováci preferujú domáce výrobky viac ako v minulosti

NETKY.SK • 15 Október 2015, 14:16 • 2 min
Slováci preferujú domáce výrobky viac ako v minulosti

BRATISLAVA - Od roku 2012 sa o dve percentá každoročne zvyšoval podiel slovenských výrobkov v nákupných košíkoch slovenských spotrebiteľov. Kým v roku 2012 tvoril podiel slovenských výrobkov v nákupoch 56 %, tak v minulom roku to bolo 60 % produktov.

slovakia

left justify in out

Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovensko, o ktorých informovali predstavitelia občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov pri príležitosti 2. ročníka Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska.


Z prieskumu vyplynul aj pozitívny trend v schopnosti odlišovať slovenské výrobky od zahraničných. V roku 2011 robilo problém odlíšiť domáce produkty od zahraničných 80 percentám opýtaných. O tri roky neskôr malo tento problém už len 37 % respondentov. V tomto roku prieskum GfK evidoval 20 % opýtaných, ktorým robí problém odlíšiť slovenské produkty od zahraničných. Pri nákupe Slováci najviac preferujú slovenský pôvod produktov v kategóriách mliečnych výrobkov, s podielom 84 %, mäsových výrobkov (81 %), ovocia a zeleniny (61 %) a v kategórii oleje a margaríny (59 %). Medzi výrobky, pri ktorých je slovenský pôvod preferovaný Slovákmi najmenej, patria prevažne drogistické výrobky.


Preferencie domáceho a zahraničného pôvodu produktov spotrebiteľmi súvisia podľa prieskumu s vnímaním kvality jednotlivých produktov. Kategórie domácich produktov, ktoré spotrebitelia považujú za najkvalitnejšie, sú porovnateľné s domácimi produktmi, ktoré Slováci pri kúpe najviac preferujú. V kategórii hydinového mäsa napríklad 60 % opýtaných označilo domáce produkty za kvalitnejšie ako zahraničné, pri mäsových výrobkoch 59 %, mliečnych výrobkoch 58 % a pri ovocí a zelenine 48 % opýtaných. Naopak domáce produkty, ktoré spotrebitelia považujú za najmenej kvalitné, sú podobné s domácimi produktmi, ktoré Slováci preferujú pri kúpe najmenej. O domácich prípravkoch na starostlivosť o pokožku si len 14 % opýtaných myslí, že sú kvalitnejšie ako zahraničné, o šampónoch a prípravkoch na vlasy 15 % a o výrobkoch na dentálnu hygienu 16 % opýtaných.


Kúpu domácich výrobkov by mal podporiť aj Národný deň podpory ekonomiky Slovenska pod názvom "S hrdosťou si pýtajme slovenské". Autorom projektu je občianske združenie Kvalita z našich regiónov. Ako uviedla jeho predsedníčka Bohumila Tauchmannová, národný deň sa uskutoční v piatok 16. októbra. Cieľom projektu je podľa predsedníčky zmena spotrebiteľských zvyklostí občanov SR, aby si nie len v piatok, ale aj dlhodobo kupovali domáce produkty a podporili tak slovenskú ekonomiku a produkciu.


Kvalita z našich regiónov je občianske združenie, ktorého cieľom sú vzdelávacie, rozvojové a podporné programy pre spotrebiteľov, podpora slovenských prvovýrobcov a výrobcov, zvýšenie objemu predaja a podielu slovenských potravinárskych a nepotravinárskych výrobkov, produktov a služieb.


 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies