BRATISLAVA - Zmrzlinu si počas leta kupujú ľudia až šesťnásobne častejšie v porovnaní s ostatnými ročnými obdobiami.
Nástup sezóny v domácej spotrebe sa však začína už od apríla, vrchol dosahuje počas mesiacov jún až august. Zmrzlinu si kúpi domov osem z desiatich domácností. Vyplýva to z kontinuálneho monitoringu nákupného správania domácností GfK Consumer Panel Services za rok 2014, ktorý uskutočnili na vzorke 1500 slovenských domácností.
"Zmrzlinu si kupujeme síce pri rôznych príležitostiach počas celého roka, v letných mesiacoch však priláka päť až šesťnásobne vyšší počet kupujúcich ako v mimosezónnych mesiacoch," uviedla Anna Kissová zo spoločnosti GfK.
Zmrzlinu na domácu spotrebu si ľudia kupujú približne desaťkrát za rok. Najvyššiu spotrebu majú viacčlenné rodiny s deťmi nad 15 rokov alebo rodiny s dospelými členmi žijúce v mestách. Nákup v zľave využije ročne 65 percent kupujúcich. Väčšia časť domácností nakupuje v akcii aj mimo nej. Akcie vo väčšej miere využívajú menšie domácnosti a najviac domácnosti na východnom Slovensku.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies