Prieskum: Privátne značky sú obľúbené, aspoň raz týždenne ich kupuje 74% Slovákov

NETKY.SK • 6 November 2015, 10:56 • 2 min
Prieskum: Privátne značky sú obľúbené, aspoň raz týždenne ich kupuje 74% Slovákov

BRATISLAVA - Takmer každý obyvateľ Slovenska (98 %) už v minulosti aspoň raz nakúpil výrobky privátnych značiek, teda také, ktoré sa predávajú pod značkou konkrétneho obchodného reťazca. Vyplýva to z prieskumu agentúry TNS Slovakia, ktorý sa realizoval v októbri tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1000 respondentov vo veku 18 až 65 rokov.

slovakia

left justify in out

Takmer tri štvrtiny (74 %) Slovákov nakupujú privátne značky aspoň raz do týždňa, pričom dve pätiny (43 %) deklarujú, že tak robia oveľa častejšie, niekoľkokrát do týždňa alebo aj každý deň. Sú to hlavne ženy, ľudia v strednom veku (35 až 54 rokov), vysokoškolsky vzdelaní ľudia, obyvatelia Banskobystrického a Nitrianskeho kraja a ľudia žijúci v stredne veľkých mestách (s 20.000 až 100.000 obyvateľmi).

 

Z prieskumu ďalej vyplýva, že až tri pätiny (60 %) ľudí nakupujú výrobky privátnych značiek približne rovnako často ako pred rokom. Viac ako tretina (36 %) dokonca tvrdí, že výrobky privátnych značiek nakupuje častejšie ako vlani. Dôvody, prečo popularita privátnych značiek rastie, sú viaceré. Privátne značky sú pre zákazníkov cenovo výhodné (52 %), sú často lacnejšou alternatívou konkurujúcou značkovým produktom, pretože v niektorých prípadoch sú lacnejšie aj o 20 %. Zároveň výrobky privátnych značiek považujú Slováci za kvalitné (41 %) a v neposlednom rade takýmto značkám aj dôverujú (17 %).

 

Slovenskí spotrebitelia podľa prieskumu uprednostňujú nákup výrobkov privátnych značiek v kategórii papierových produktov, akými sú napríklad toaletný papier, kuchynské utierky alebo hygienické vreckovky. Pri trvanlivých potravinách (sladkosti, cestoviny, nealkoholické nápoje, hotové jedlá a polotovary) a potravinách s kratším dátumom spotreby (mäsové či mliečne výrobky) sú produkty privátnych značiek a značkové výrobky zastúpené v rovnakej miere, to znamená, že spotrebitelia výrazne neuprednostňujú ani privátnu ani klasickú značku. Stále sa však na slovenskom trhu nachádza aj skupina produktov, pri ktorých zákazníci uprednostňujú skôr klasické značkové produkty. Do tejto skupiny patrí napríklad kozmetika, pracie prášky, alkoholické nápoje, káva a čaj.

 

Takmer tri štvrtiny (72 %) ľudí považuje nákup produktov privátnych značiek za výhodný. "To, čo spotrebitelia považujú za výhodné, je primárne dobrý pomer ceny a kvality. Dôležitejšie však je, že dojem kvality u týchto produktov spotrebiteľ nadobúda postupne, opakovanou skúsenosťou v čase, a preto sú tieto produkty medzi Slovákmi stále viac obľúbené," uviedla v súvislosti s prieskumom Terezia Šabová z TNS Slovakia.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies