BRATISLAVA – Podnikatelia a občania, ktorí majú zaručený elektronický podpis (ZEP) alebo nový občiansky preukaz s čipom, nemusia už osobne chodiť na daňový či colný úrad, ak chcú s týmito úradmi komunikovať elektronicky.
Nová registrácia so ZEP je od 1. októbra možná z pohodlia kancelárie alebo domova. "Finančné riaditeľstvo SR na portáli finančnej správy zaviedlo novú funkciu k registrácii prostredníctvom zaručeného elektronického podpisu (ZEP). Uľahčuje tým proces registrácie daňovníka pri elektronickom podávaní dokumentov," povedala pre TASR hovorkyňa Finančnej správy (FS) SR Patrícia Macíková.
Registrovať sa možno na webovom sídle www.financnasprava.sk, kde je registračný formulár, ktorý treba vyplniť. Obsahuje predovšetkým identifikačné údaje o budúcom autorizovanom používateľovi. Na stránke je popísaný aj podrobný postup v časti elektronická komunikácia - aktuálne informácie k elektronickej komunikácii - informácia k registrácii na portáli finančnej správy prostredníctvom podpisového certifikátu. "Po potvrdení registrácie daňový subjekt môže ihneď využívať elektronické odosielanie dokumentov," ubezpečila Macíková.
Finančná správa taktiež spustila anglickú verziu portálu, ktorá zjednoduší prístup k informáciám pre zahraničných daňovníkov.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies