Obchvat Bratislavy na D4 s R7 má stavať združenie Obchvat Nula na čele so španielskou firmou

NETKY.SK • 29 Január 2016, 16:13 • 2 min
Obchvat Bratislavy na D4 s R7 má stavať združenie Obchvat Nula na čele so španielskou firmou

BRATISLAVA - Obchvat Bratislavy na diaľnici D4 spolu s rýchlostnou cestou R7 z hlavného mesta smerom na Dunajskú Stredu v dĺžke 59 kilometrov by malo stavať a prevádzkovať konzorcium Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infraestructuras Internacional. Informoval o tom v piatok portál týždenníka Trend na základe vlastných informácií s tým, že o tom rozhodlo ministerstvo dopravy.

slovakia

left justify in out

Uvedené konzorcium v súťaži o koncesiu na úseky D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka, sever - Rača a R7 Bratislava, Prievoz - Ketelec - Dunajská Lužná - Holice v dĺžke 59 kilometrov cez PPP projekt navrhlo najnižšiu cenu. Čistú súčasnú hodnotu projektu 997,53 mil. eur a ročnú splátku vo výške 56,72 mil. eur. Štát by tak za tridsať rokov koncesie, vrátane úrokov a inflácie, mal uhradiť celkovo 1,7 mld. eur. V cene je projektovanie, financovanie, výstavba, prevádzka a údržba D4 a R7. Ďalšími členmi konzorcia sú rakúsky Porr a austrálsky Macquarie Capital Group.

 

"Uchádzači sa môžu ešte proti rozhodnutiu odvolať. Mohli by namietať, že cena je príliš nízka, a že sa to za ňu nedá postaviť. Ak sa tak stane, súťaž môže zamrznúť na niekoľko ďalších mesiacov. Podpis zmluvy by tak počkal na ďalšiu vládu," informoval portál Trendu. "Na vylúčení Cintry má najväčší záujem francúzska skupina Vinci. Ponúkla totiž druhú najnižšiu cenu a ak by vypadol najlacnejší, favoritom by sa stala ona," uviedol portál.

 

Vinci je akcionárom spoločnosti Granvia, koncesionára úsekov R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a severného obchvatu Banskej Bystrice pod názvom PR1BINA. Úseky stavala spoločnosť Granvia Construction a prevádzkuje Granvia Operation. Je to zatiaľ jediný realizovaný PPP projekt na Slovensku.

 

Ministerstvo dopravy vyhlásilo súťaž o koncesiu na D4 a R7 pred rokom. Pôvodná predpokladaná celková cena koncesie bola 4,53 mld. eur, ročná splátka štátu sa predpokladala od 135 mil. eur do 151 mil. eur. Odhadované stavebné náklady boli 1,325 mld. eur bez dane z pridanej hodnoty. S výstavbou D4 a R7 by sa malo začať v tomto roku a práce by mali trvať štyri roky. Ministerstvo dopravy by malo oznámiť víťaza súťaže na tlačovej besede v pondelok 1. februára.




twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies