Občania v Sečovciach môžu podnety zasielať cez webovú a mobilnú aplikáciu

NETKY.SK • 28 Február 2015, 14:45 • 2 min
Občania v Sečovciach môžu podnety zasielať cez webovú a mobilnú aplikáciu

SEČOVCE - Medzi samosprávy, ktoré testujú najmodernejšie technológie, umožňujúce efektívnu komunikáciu medzi občanmi a samosprávou, sa zaradili aj Sečovce.

slovakia

left justify in out

Od konca februára mesto na svojich webstránkach spustilo aplikáciu ProblemReport. Tá umožňuje hlásenie porúch, podnetov a námetov na území mesta, prikladanie fotografií, sledovanie zmien a stave ich riešenia, lokalizovanie miesta na mape spolu s jeho GPS súradnicami a možnosť spätnej väzby.
      

Zástupca spoločnosti, ktorá softvér vyvinula, Tomáš Štefanič vysvetlil, že ProblemReport je šitý na mieru samospráv. „Ide o inovatívny a atraktívny nástroj pre komunikáciu medzi mestom a jeho obyvateľstvom, ktorý využíva webové a mobilné technológie. Zjednodušuje obyvateľom rozosielať podnety alebo námety na zlepšenie promptne, jednoducho a zadarmo pomocou webu mesta alebo mobilnej aplikácie,“ uviedol Štefanič s tým, že na Slovensku tento softvér okrem Sečoviec využívajú Revúca a Snina.
      

Ľudia môžu nahlásiť podnety a návrhy na zlepšenia cez 11 definovaných okruhov, a to verejné osvetlenie, ihrisko/športovisko, nočný pokoj, kanalizácia, skládka/neporiadok, chodník/komunikácia, mestská zeleň, parkovanie, verejná doprava, vandalizmus a ostatné. Môžu pridať popis problému, kontaktné údaje, či fotodokumentáciu. Aplikácia je vyvinutá tak, aby bol informovaný o procese nahlásenia a vybavenia podnetu prostredníctvom svojho e-mailového konta.
      

„Zaujala nás jednoduchosť a komplexnosť softvéru. Hoci Sečovce nie sú veľkým mestom, nie je možné, aby úrad vedel o všetkých problémoch, ktoré vyskočili v rôznych častiach územia. Preto sme sa rozhodli to otestovať. Dúfame, že vďaka aplikácii bude môcť samospráva rýchlejšie a flexibilnejšie reagovať na krízové okolnosti, lepšie plánovať, viesť a dozerať na celý proces vyriešenia problému,“ myslí si primátor mesta Jozef Gamrát.
      

Zoznam podnetov a námetov bude podľa jeho slov pravidelne kontrolovať stanovený zamestnanec úradu, a ten na základe typu problému stanoví, komu budú hlásenia pridelené a ako sa budú ďalej riešiť. Gamrát dodáva, že zabehnutie aplikácie závisí hlavne od občanov, ich všímavosti, záujmu o veci verejné a iniciatívy. „Je jednoduchá, ale fungovať môže len s ich pomocou,“ dodal primátor. Mobilná verzia aplikácie je intuitívna a momentálne ju firma poskytuje Sečovčanom zadarmo cez Google Play. Službu môžu využívať aj občania, ktorí nevlastnia tzv. inteligentný telefón, a to prostredníctvom odkazu na mestskom webovej stránke www.secovce.sk.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies