Náklady na volebnú kampaň M. Ftáčnika boli vo výške 256.000 eur
Celkové náklady na volebnú kampaň bratislavského primátora Milana Ftáčnika vynaložené jeho volebným štábom v komunálnych voľbách 2010 predstavujú 256.000 eur.
Najväčší balík peňazí - asi 142.000 eur smeroval do komunikácie s verejnosťou prostredníctvom nosičov vonkajšej reklamy, v tejto sume je započítaná nielen mediálna hodnota použitých nosičov, ale aj tlač či inštalácia. Približne štvrtinu z celkových nákladov - asi 65.000 eur vynaložil Ftáčnikov tím na prezentáciu volebného programu a volebných priorít kandidáta v elektronických či printových médiách. Ostatné financie - asi 49.000 eur sa použili na prípravu neformálnych stretnutí kandidáta s voličmi, organizáciu tematických verejných stretnutí, petičnú akciu, konferenciu Ako ďalej Bratislava a prevádzku Volebného štábu MF2010.
Milan Ftáčnik financoval jednotlivé volebné aktivity cez účet občianskeho združenia Áno pre Bratislavu, pričom každý mesiac predkladal sumár zrealizovaných volebných nákladov (september, október, november 2010). Minuloročné účtovníctvo združenia nechá zhodnotiť aj externému audítorovi a o záveroch kontroly bude informovať verejnosť. Úradujúci bratislavský primátor financoval volebnú kampaň primárne z osobného vkladu (40.000 eur – hotovosť, 40.000 eur – pôžička) a príjmov, ktoré poukázali bez podmienok podporovatelia, sympatizanti na volebný účet združenia (86.300 eur). Z hľadiska právnických osôb boli zaevidovaní dvaja darcovia, strana Smer-SD (50.000 eur) a spoločnosť Gas Trading, s.r.o., (5000 eur). Počas štyroch mesiacov (august – november) organizovania volebných zbierok bola vyzbieraná suma 36.314 eur.
TASR informoval jeho hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies