Najpočúvanejším rádiom ostáva Rádio Expres
BRATISLAVA - Najpočúvanejším slovenským rádiom je Rádio Expres, ktoré dosiahlo počúvanosť 35,1 percenta.
To predstavuje 1 571 000 poslucháčov. Na druhom mieste skončilo Rádio Slovensko, ktoré počúva 1 352 000 poslucháčov, teda dosiahlo počúvanosť 30,2 percenta. Nasleduje Fun rádio s 24,1 percenta, teda s 1 077 000 poslucháčmi. Vyplýva to z prieskumu Radioprojekt spoločnosti Median SK, o ktorom agentúru SITA informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti Median SK.
Štvrté skončilo Rádio Jemné s 18,4 percenta (821 000 poslucháčov), na piatom mieste je Rádio Europa 2 so 16,0 percenta (715 000 poslucháčov), nasleduje Rádio Regina so 14,4 percenta (646 000 poslucháčov) a Rádio_FM so 6,0 percenta (268 000 poslucháčov).
Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval minulý týždeň" dosiahla 90,8 percenta, čo predstavuje 4 065 000 poslucháčov vo veku 14 až 79 rokov. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi v tomto parametri dosiahol počúvanosť 42,9 percenta (1 919 000 poslucháčov), rozhlasová sieť Radio Group, do ktorej patrí Fun rádio a Rádio Europa 2 dosiahla počúvanosť 33,4 percenta (1 496 000 poslucháčov) a počúvanosť Radio Services (Rádio Jemné, Rádio Anténa Rock a Rádio Vlna) bola 22,1 percenta (988 000 poslucháčov).
Podľa prieskumu malo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres s 22,5 percenta. Rádio Slovensko dosiahlo 21,1-percentný podiel, tretie skončilo Fun rádio s 13,3-percentným podielom. Na štvrtom mieste sa umiestnilo Rádio Jemné s 10,1 percenta, na piatom Rádio Europa 2 s 8,7-percentným podielom. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina s podielom 8,5 percenta a siedme Rádio Lumen s trojpercentným podielom. Ostatné rozhlasové stanice majú podiel 12,9 percenta z trhu.
Spoločnosť Median SK robí kontinuálny prieskum Radioprojekt od apríla 2009. Prieskum sa uskutočnil od 10. novembra do 14. decembra v roku 2014 a od 5. januára do 1. marca tohto roku na vzorke 3 759 respondentov vo veku 14 - 79 rokov. Prieskum monitoroval 50 rozhlasových staníc. Agentúra Median SK robila prieskum pomocou osobných rozhovorov (85 percent vzorky), a prostredníctvom internetu (15 percent respondentov).
Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR
Foto: Thinkstockphotos
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk